Hermina
15 °C
27 °C

Kivonul Lengyelországból a Tesco

2020.06.18. 11:31

Kivonul Lengyelországból a Tesco, a kiskereskedelmi lánc eladja 301 ottani üzletét. Korábban többször felmerült, hogy a magyar piacot is elhagyja a vállalat, de a Portfolionak adott interjúban Matt Simister, a cég közép-európai vezérigazgatója azt mondta, nem terveznek ilyesmit.

A Tesco ma reggel jelentette be, hogy megválik lengyelországi üzlethálózatától, az ottani operációt a Salling Groupnak adja el. Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója azzal indokolta a döntést, hogy „a lengyel piac továbbra is kihívásokkal teli", ezután inkább a régió más országaira fókuszálnának. Tavaly Lengyelországban egyébként veszteséges volt a Tesco.

Szerinte Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában erős a cég piaci pozíciója, jók a növekedési kilátások és megfelelő marzsokat, cash flowt és megtérülést tudnak elérni. A lengyel bolthálózat eladásából várhatóan 819 millió zlotyi (63 milliárd forint) folyik be.

A lengyel operációt megvásárló Salling Group a dán Salling Foundations 100 százalékos tulajdonában álló kiskereskedelmi lánc, amely Németországban, Lengyelországban és Dániában hetente 11 millió vásárlót szolgál ki, 50 ezer alkalmazottat foglalkoztat, éves forgalma közel 7 milliárd font.

A Portfolio felidézi, hogy a Tesco az elmúlt években több régióból is kivonult, eladta például a dél-kelet-ázsiai érdekeltségeit. Egy thaiföldi cég 10,6 milliárd dollárt fizet érte készpénzben, ami idén a legnagyobb ázsiai felvásárlás és Thaiföld történetének legnagyobb vállalati akvizíciója. A thaiföldi és a malajziai vállalat eladása az utolsó lépése annak a törekvésnek, hogy a vállalat kivonul Ázsiából, hiszen korábban a kínai és dél-koreai részlegeit is eladta.

Az elmúlt években rendszeresen előkerült az a pletyka, hogy a Tesco kivonul Magyarországról. Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója most megerősítette a lapnak, hogy nem akarnak megválni a magyarországi érdekeltségeiktől, Lengyelországban alacsony volt a Tesco piaci részesedése, csupán 4 százalék, miközben például Magyarországon piacvezetők a 16-17 százalékos piaci részesedéssel, illetve más régiós operációkkal szemben Lengyelországban tartósan veszteséges volt a cég.

Nálunk elsősorban a hipermarketekbe fektetnek, másrészt a kényelmi formátumba, itt például a Shell-Tesco programra kell gondolni, és természetesen az online kiszállítás szolgáltatásba is.

Az elmúlt 2 hónapban megdupláztuk az online kapacitásunkat a régióban

- mondta Simister.