Háromszor több webáruházat és honlapot hoztak létre Magyarországon a koronavírus megjelenése óta

2020.09.16. 10:06

A koronavírus megjelenése a magyarországi internetes vásárlásban is alapvető változásokat hozott, a webes forgalom sosem látott magasságokba emelkedett – írja az MTI.

A 75 ezer honlapot kiszolgáló tarhely.eu adatai szerint az első hullám alatt (március 15. és június 30. között) 30 százalékkal nőtt az ügyfeleik látogatóinak száma, háromszor többen telepítettek webáruházat, és háromszor többen fogtak bele új honlap készítésébe, mint az előző év azonos időszakában.

Második hullám, Black Friday, karácsony. Teljesen egyértelmű, hogy még nagyobb robbanásra is számíthatunk. Hatalmas előnyre tettek szert azok a cégek, akik már az első hullám alatt megindították vagy új alapokra helyezték online jelenlétüket.

- mondta Kárpáti Zoltán, a cég szakembere.

A legnagyobb tárhely-szolgáltató szerint bár rengeteg cég a kényszer miatt reagált a koronavírus-járványra és fordult az internetes világ felé, sok vállalkozó viszont a régóta dédelgetett ötletei megvalósításába vágott bele, ami szintén forgalomfelhajtó tényező.

Nem csupán mennyiségi, minőségi javulásnak is szemtanúi lehetünk. Aki azonban kimarad, az lemarad, és hatalmas lépéshátrányba kerül a konkurenciával szemben.

Sokan az első hullám alatt megkezdett komplex fejlesztéseket ráadásul csak a következő hónapokban fogják aktiválni, így várhatóan még inkább beindul  a digitális transzformáció.