Melinda, Vivien
-4 °C
3 °C

Nincs megállapodás a BKV és a Swietelsky között

2020.11.02. 11:01 Módosítva: 2020.11.02. 11:06
Nem született megállapodás a BKV és Swietelsky Vasúttechnika Kft. között a hármas metró alagúti munkálatainak folytatásáról, pereskedés egyelőre nem indul a vasúti infrastruktúra fejlesztő vállalat több mint 18 milliárd forintos többletigénye miatt.

Pénteken tárgyalt a BKV a Swietelsky Vasúttechnika Kft. képviselőivel annak érdekében, hogy a felek meg tudjanak állapodni a hármas metró alagúti munkálatainak folytatásáról. Mivel a megbeszélések nem hoztak eredményt, a BKV rendkívüli igazgatósági ülést hívott össze, és arról döntöttek, hogy meghosszabbítják a vita rendezésének október 30-án lejáró határidejét.

Egyelőre nem pereskednek

A Világgazdaság értesülései szerint egyelőre nem indul pereskedés a Swietelsky Vasúttechnika több mint 18 milliárd forintos többletigénye miatt, amelyből a fővárosi tömegközlekedési vállalat mindössze nyolcmilliárdot ismer el.

A lap azt írja, a tárgyalások folytatásának szűk határidőt szabtak, ami utalhat arra is, hogy

a február óta húzódó alkudozás végül megállapodáshoz vezethet, de fakadhat az idő rövidségéből is.

Mint ismeretes, három tenderre bontaná a 3-as metró középső szakaszának alagúti munkálatait a BKV. Az a faramuci helyzet állt ugyanis elő, hogy az M3-as vonal teljes alagúti rekonstrukcióját mintegy 50 milliárd forintból végző Swietelsky Vasúttechnika Kft. addig nem akarja folytatni a munkát, amíg a BKV nem fizeti ki a 18 milliárdos pluszkövetelését. Márpedig a közlekedési vállalat csak mintegy 8 milliárd forintot ismer el jogosnak, így a tárgyalások megrekedtek.

  

„Mintha nem is Magyarországon lennénk” – bejártuk a 3-as metró felújított szakaszát

Az Index megkérdezte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatóját a kialakult helyzetről, aki 4-es metróhoz hasonlította az elszámolási vitát. A BFK vezérigazgatója azt mondta, jelentős kockázatokkal jár és megdobhatja a kivitelezési költségeket, ha több tenderre bontják a korszerűsítést, ezeket a kockázatokat pedig a BKV-nak kell kezelnie. Szerinte amikor a főváros pénzt kért a 3-as metróra, Tarlós István és Karácsony Gergely alatt is mindig megkapta.