- Gazdaság
- zalaegerszeg
- tesztpálya
- járműipar
- autó
- autóipar
- autógyártás
- porsche
- knorr-bremse
- bosch
- continental
- volkswagen
Jövőre kész a tesztpálya Zalaegerszegen

További Gazdaság cikkek
-
Ezek a számok 425 millió forintot értek
- Mi van a füst mögött? A szabályozás és a tudomány csatája a dohányiparban
- Lázár János egyeztetett Orbán Viktorral, minden magyar településre ATM-et telepítenek
- A Matolcsy-éra végnapjaiban lezavart cégátadási ügy kezd kiegyenesedni
- Megjelent az új rendelet az árrésstopról, egy hetük van a kereskedőknek cselekedni
Már több mint kétharmada kész, és a tervek szerint jövő év végére átadható lesz a 45 milliárd forintba kerülő, 260 hektáron elterülő zalaegerszegi járműipari tesztpálya – nyilatkozta a Világgazdaságnak Robert Siddi, a létesítmény szolgáltatásait hasznosító AVL-ZalaZone Kft. kereskedelmi vezetője.
Az ausztriai AVL autóipari kutatóvállalat és a zalaegerszegi komplexum tulajdonosa, az állami Autóipari Próbapálya Zala Kft. a múlt év végén azért alapította meg a 74-26 százalékos arányban osztrák többségi tulajdonú AVL ZalaZone-t, mert a tesztpálya néhány elemén már elindulhattak a szolgáltatások. Robert Siddi tájékoztatása szerint négy és fél modul működik: a Smart City, a nyolcféle felületen kipróbálható fékteszt, a 300 méter átmérőjű dinamikus felület és a kisebb versenypályának számító kezelhetőségpálya.
A „fél” a próbapályán meglévő országos úthálózat egyes részeit jelenti, hamarosan elkészül ugyanis az ötven kilométeres M76-os út Balatonszentgyörgy és Zalaegerszeg között, amelynek egy 12 kilométeres egyenes szakaszát az állammal kötött megállapodása szerint hetente kétszer egy irányban lezárhatja tesztelésre az AVL-ZalaZone.
A szakaszt teljes jármű-kommunikációs rendszerrel szerelik fel, és több mint 250 kilométeres óránkénti sebességgel is haladhatnak majd rajta a részben önvezető autók.
A ZalaZone létesítményeinek kihasználtsága egyelőre 25-30 százalék körüli, a legjelentősebb ügyfelek a járműalkatrész-gyártók, mint például a Knorr-Bremse, a Bosch és a Continental, de igénybe veszik a szolgáltatásokat az autógyártók, köztük a Porsche és a Volkswagen-csoport tagjai is. A tesztpálya magáncélra egyelőre nem használható, később várhatóan erre is lesz mód – írta a Világgazdaság.
(Borítókép: Az új egyetemi tesztpálya Zalaegerszegen a Zalazone Kutatási és Technológiai Központban tartott innovációs napon 2020. október 2-án. Fotó: Varga György / MTI)
Mi jön a fal után? Ütközés után és újratervezés előtt áll az autóipar…
Automotive Summit, 2025. május 21. Több száz iparági szakértő és döntéshozó részvételével zajlik idén is a legrangosabb hazai járműipari szakrendezvény a MOL Campuson. Az előadások és beszélgetések a globális gazdasági változások hazai járműiparra gyakorolt hatását elemzik, megvizsgálják az újrapozícionálás lehetséges útjait, de kitérnek arra is, hogy az AI hogyan segíthet több autót eladni.
Kattinson a részletekért.
