Öt év múlva Kínában vehetik a legtöbb luxusterméket a világon

2020.12.22. 15:11

Kína lehet a luxustermékek legnagyobb felvevőpiaca öt év múlva, áll a Bain & Company tanácsadó cég és az Alibaba Csoporthoz tartozó Tmall e-kereskedelmi platform közös jelentésében.

A pandémia miatti gyenge évkezdet ellenére az idén a luxustermékek értékesítése 48 százalékkal, mintegy 346 milliárd jüanra (53 milliárd dollár) nő az ázsiai országban. Kína ezzel mintegy megkétszerezte, a tavalyi 11 százalékról 20 százalékra növelte részesedését a luxustermékek globális piacán.

A jelentés szerint Kínában a luxustermékek iránti keresletnövekedésért az Y generáció (az 1984 és 1994 között), valamint a Z generáció (a 1995 és 2009 között születettek) a felelős, írja az MTI.

A Bain egy korábbi jelentése szerint hat év növekedés után az idén 23 százalékkal 217 milliárd dollárra eshet a luxustermékek globális eladása a koronavírus-járvány miatt.

Amennyiben beigazolódik a várakozás, akkor az idei lesz az első csökkenés az ágazatban 2009 óta, amikor az értékesítés 9 százalékkal esett, de a következő évben már jelentős növekedés következett be.

A Bain azzal számol továbbá, hogy a luxustermékek gyártóinak nyeresége az idén 60 százalékkal zuhan, és jövőre ennek csupán a felét sikerül visszanyerniük.



  • Tippek
  • Lakáshitel