Növekszik az alternatív hajtású autók térhódítása az Európai Unióban
További Gazdaság cikkek
- Adóegyszerűsítésekről egyeztetett Varga Mihály az Iparkamara új elnökével
- Itt az szja-visszatérítés szezonja: így kereshet azonnal 150 ezer forintot
- Itt van, miben előzi határozottan Magyarország a fejlett világot
- Magyar Péterék közzétették a beszámolójukat, de csak miután az Index megkereste őket
- Magyar Péter a Bloombergnek: Az euró bevezetése felé terelnénk az országot
2020 negyedik negyedévében már több mint harmadára nőtt az alternatív hajtású autók részaránya az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók között – derül ki az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének híradásából.
A szakmai szervezet beszámol róla, hogy
a tavalyi év utolsó három hónapjában az Európai Unióban forgalomba helyezett új autók 16,5 százaléka elektromosított hajtáslánccal rendelkezett, elektromos árammal tölthető modell volt,
a beszerzésükre bevezetett állami támogatásoknak köszönhetően.
A hibrid elektromos autók 15,1 százalékával és az egyéb alternatív hajtással rendelkező autók 2,4 százalékával együtt az alternatív hajtású autók
az Európai Unióban forgalomba helyezett összes autónak már a 34 százalékát adták a negyedik negyedévben, közel egymilliót, 143,9 százalékkal többet, mint 2019-ben.
A negyedik negyedévben Ciprus kivételével minden uniós tagállamban nőtt az alternatív hajtású autók forgalomba helyezése, a legnagyobb mértékben Németországban, 236,6 százalékkal.
Az ACEA adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett autók 11,9 százaléka volt hibrid elektromos (HEV) a 2019-es 5,7 százalék után. A külső forrásból elektromos árammal tölthető autók (ECV) részaránya 10,5 százalékra emelkedett az előző évi 3,1 százalékról. Az egyéb alternatív hajtású autók részaránya 2,1 százalék volt 2020-ban, az előző évi 2,0 százalék után.
Az ECV és HEV autókból
először helyeztek forgalomba egymilliónál többet tavaly.
A HEV autók forgalomba helyezése 59,4 százalékkal, 1,183 millióra nőtt a 2019-es 742 ezerről. Az ECV autókból pedig 1,046 milliót, 169,7 százalékkal többet helyeztek forgalomba az előző évi 388 ezernél.
A negyedik negyedévben az ECV autók növekedése már 262,8 százalékos volt. Ezen belül a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) forgalomba helyezése 216,9 százalékkal, a hálózatról is tölthető, de belső égésű motorral is rendelkező plug-in hibrid (PHEV) autóké pedig 331 százalékkal nőtt.
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének számaiból látható, hogy a növekedés Magyarországon is megfigyelhető, a negyedik negyedévben 2531 ECV autót helyeztek forgalomba a 2019-es 896 után, HEV autót pedig 11,8 ezret, 3 ezer után. Az egész év folyamán 6 ezer ECV autót a 2019-es 2,9 ezer után, és 31,7 ezer HEV autót a tavalyelőtti 9,2 ezer után.
Az Európai Unióban tavaly csökkent a belső égésű motoros autók részaránya: a forgalomba helyezett autók 28,0 százaléka volt dízelüzemű 2020-ban és 47,5 százaléka benzinüzemű, a 2019-es 31,6 és 57,8 százalékos arány után.