Hétfőtől bezárnak a közműcégek ügyfélszolgálatai is

2021.03.06. 10:38

Hétfőtől március 22-ig felfüggeszti a személyes ügyintézést, és digitális platformokon – online, telefonon, illetve e-mailben – várja a megkereséseket a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), az ELMŰ-ÉMÁSZ energiacég és az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. – közölték a közműszolgáltatók szombaton az MTI-vel. A MEKH tájékoztatása szerint

az előre fizetős mérővel rendelkező ügyfelek villanyszámlájuk egyenlegét továbbra is feltölthetik az élelmiszerboltokban és az újságosoknál.

A MEKH arra kéri a fogyasztókat, hogy a várhatóan megnövekvő telefonos forgalomra tekintettel az ügyfélszolgálatokat csak sürgős és valóban fontos esetekben hívják, és lehetőség szerint használják a szolgáltatók online felületeit.

A szolgáltatók munkatársai az egészségvédelmi előírások maximális betartása mellett a fogyasztók ingatlanjaiban továbbra is elvégezhetik a mérőórák leolvasását és a halaszthatatlan karbantartásokat.

Az ELMŰ-ÉMÁSZ a közleményében azt írta, hogy mivel a következő időszakban sokan dolgoznak és tanulnak otthonról,

a tervezett üzemszünetek számát csökkenti a társaság.

Emellett arra kérik az ügyfeleiket, hogy mérőóráik állását digitális csatornákon keresztül adják meg. Az energiacég elsődleges célja továbbra is, hogy ügyfelei és munkatársai egészségét megóvja – hangsúlyozták a közleményben.

Az E.ON vállalatcsoport arra kéri ügyfeleit, hogy aki teheti, mobilapplikáción keresztül adja meg a mérőóra állását. Azokat pedig, akik az ügyfélszolgálatokon töltötték fel az áramkártyájukat, a telefonos ügyfélszolgálatokon tájékoztatják a legközelebbi olyan helyről, élelmiszerboltról vagy újságosról, ahol elvégezhetik a feltöltést. A vállalat szakemberei a következő napokban egyesével felülvizsgálják és csökkentik a korábban tervezett, áramszünettel járó hálózati beavatkozásokat.

Az EON kiemelt figyelmet fordít az oltópontok áramellátásának folyamatos biztosítására

– emelték ki a közleményben. Az előre tervezett hálózati karbantartásokról, áramszünetekről itt lehet tájékozódni. 

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. a megszokott digitális platformok mellett az MVM Next Áramapp nevű applikáció használatát ajánlja ügyfeleinek.

Az MVM-Csoport 2021. április 7-ig önkéntes kikapcsolási moratóriumot vállal az egyetemes szolgáltatásban vételező lakossági ügyfélkörben

az otthoni munkavégzés és tanulás megkönnyítése érdekében. A villamosenergia- és földgázhálózat biztonságos üzemeltetéséhez szükséges munkákat a társaságok a megfelelő védelmi intézkedések betartásával továbbra is ellátják – írta a közműszolgáltató.