A magyar srác éhes volt, több mint százmilliót keresett vele

IMG 1360
2021.03.27. 11:16
Vadász Bálintnak a sok munka miatt nem volt ideje rendesen enni, ezért olyan élelmiszert keresett, amely gyorsan elkészíthető, egészséges és finom is. Mivel nem talált ilyet, megalkotta saját maga. Az így fejlesztett ital 2018 őszén indult hódító útjára, azóta jóval több mint 100 millió forintos bevételt generált, legutóbb pedig jelentős díjat nyert, amellyel a nemzetközi szakma is elismerte a magyar terméket.

Rangos nemzetközi díjat zsebelt be Londonban egy magyar startupcég, amely még nincs két és fél éves. A World Food Innovation Awards, vagyis a Nemzetközi Élelmiszer Innovációs Díj „Legjobb egészségmegőrzést támogató ital” kategóriájában az activé FiberShake szerezte meg az első helyet, olyan cégek között indulva, mint az Aldi, a Nestlé vagy a Danone.

Nemcsak gyorsan elkészíthető, hanem egészséges is, mivel egyetlen adag képes biztosítani a napi rostszükséglet egyharmadát, tíz grammot. Az útifűmaghéjból, inulinból és guarlisztből készült rostkeverék támogatja a bélflórát és segíti a bélmozgást, folyadékkal együtt pedig megduzzad a gyomorban, és alacsony kalóriabevitellel órákra eltelít

– mondta az Indexnek Vadász Bálint, a márka alapítója.

És hogy honnan jött az ötlet?

Nem volt ilyen a piacon, ezért megalkotta

Vadász Bálint még 2016-ban találta ki, amikor egy multicégnél dolgozott. Mivel a sok munka miatt nem volt ideje rendesen enni, olyan élelmiszert keresett, amelyet gyorsan el lehet készíteni, de egészséges és finom is. Mivel nem talált olyat, amely egyszerre mindhárom kritériumnak megfelelt volna, kitalálta, hogy ő maga készíti el. Csakhogy ez nem ment könnyedén, mert amikor elkezdett gyártópartnert keresni az elképzelései megvalósításához,

mindenki elkergette, mondván, képtelenség úgy elkészíteni a terméket, hogy egyszerre legyen gyors, egészséges és finom is.

Végül csak sikerült megtalálni a megfelelő partnert, akivel két évig készítették a receptúrát.

Megvolt az ára, mert ragaszkodtam az elképzelésemhez, az összetevők és az ízvilág tekintetében sem mentem bele kompromisszumba. Olyan élményt szerettem volna, mint a legfinomabb desszert, de ugyanilyen fontos szempont volt, hogy egészséges legyen. Akkoriban egy multicégnél voltam középvezetői beosztásban. Két éven keresztül munka mellett minden hajnalban azon dolgoztam, hogy megszülessen a termék

– mondta Vadász Bálint.

A gyorsaság adja magát, mivel a port össze kell keverni folyadékkal, és egy perc alatt elkészül.

Magas rosttartalma miatt egészséges is, és a visszajelzések alapján sok embernek segít a különböző apró egészségügyi gondokon, legyen szó puffadásról, emésztési zavarokról.

A bélflóra egyensúlyának felborulása ráadásul számos súlyos betegséggel függhet össze,

például a depresszióval, az elhízással, vagy akár a szív- és érrendszeri elváltozásokkal, vagyis ezeken a területeken is tud segíteni.

Ami pedig a harmadik „összetevőt” illeti, Vadász Bálint szerint az volt a legnehezebb kérdés, hogyan oldják meg, hogy a FiberShake egyszerre legyen finom és desszertszerű élményt is nyújtson. Erre azt a megoldást találták ki, hogy a csokis termékbe belga kakaót tettek, a mogyoróvajasba igazi mogyoróvajport, a kávésba valódi kávét, nem csak kávéaromát és így tovább. Ez persze bonyolítja a beszerzést és a gyártást, de így lesz igazán jó íze, amivel megcáfolják a közhelyet, amely szerint a legtöbb egészséges termék nem finom.

Jelentős bevételek a kezdetektől 

Két év kísérletezés után végül megszületett a megfelelő összeállítás, Vadász Bálint felmondott a munkahelyén, és 2018. október 17-én útjára indította az activé FiberShake-et.

Eleinte egy ízben árultuk, amelyhez készítettünk egyedi, rozsdamentes shakert. Öt hónap alatt eladtunk tizenötezer adagot a webshopon keresztül, az emberek megszerették, úgyhogy a többi ízt is piacra dobtuk

– mondta lapunknak Vadász Bálint, aki tíz év alatt félretett pénzéből és a család segítségével indította el a vállalkozást, vagyis az első pillanattól kezdve fontos volt számára, hogy a cash flow pozitív legyen, és folyamatosan növekedjen a cég.

Ezen a téren aligha lehet oka panaszra, mivel

az első év 3,5 millió forintos árbevételét követően a második évben már 75 milliós bevételt produkált a vállalat, a mostani évre pedig a bevételek több mint duplázását tervezik.

Az eddigi sikereket csak tetézi a „Legjobb egészségmegőrzést támogató ital” kategóriájában elért első helyezés.

Nagy presztízsű verseny, amelyre a világon mindenhonnan neveznek. Bár a vásárlók a legfontosabbak számunkra, a díjnak is nagyon örülök, mert ezzel a szakma is elismerte, hogy világszínvonalú terméket gyártottunk. Azt díjazták, hogy könnyen elkészíthető, ráadásul úgy tudtuk megoldani, hogy egyszerre finom és fedezi az egy étkezésnél szükséges tíz gramm rostbevitelt, ami nagyjából fél kiló brokkolinak felel meg

– mondta Vadász Bálint, aki azt is elárulta, hogy a díj elnyerése előtt már elkezdtek terjeszkedni a nemzetközi piacon, és Németországban már kialakult a vásárlói bázis, Romániában pedig márciusban indult el az értékesítés.

És vélhetően ez még csak a kezdet.

(Borítókép: activé)