Bizalmatlan az internetes vásárlással szemben a vevők kétharmada

2021.08.05. 15:05

A fogyasztóknak csak 29 százaléka érzi kifejezetten biztonságosnak az internetet, a vevők több mint fele mégis gyakran vásárol a világhálón − derült ki az egyik vezető kiberbiztonsági vállalat, az ESET felméréséből. Az MTI által ismertetett eredmények szerint az online pénzügyi szolgáltatások (FinTech) valamilyen formáját 62 százalékuk használja, de csak 17 százalékuk érzi úgy, hogy megfelelő információ áll rendelkezésére a kockázatokról.

Az emberek 57 százaléka ma már gyakrabban használja az online vagy mobilbankokat, és 21 százalékuk jobban érdeklődik a saját pénzügyeivel kapcsolatos ügyintézés iránt, mint korábban.

A 18 és 44 év közötti korosztályból minden ötödik válaszadó csatlakozott egy virtuális bankhoz az elmúlt másfél évben, és minden tizedik fogyasztó kezdte el először használni a FinTech platformokat. A válaszadók 83 százaléka számolt be arról, hogy online kezeli bankszámláját, 24 százalékuk pedig ehhez kizárólag mobilalkalmazást használ.

A kutatásból az is kiderült, hogy a fogyasztók 40 százaléka arra számít, hogy a jelenleginél is többet vásárol majd online.

A felmérés szerint a fogyasztók 69 százaléka gondolja úgy, hogy felismerne egy adathalász e-mailt, amely az egyik általa rendszeresen látogatott webshopnak adja ki magát. Ez jelentheti azt, hogy egyre tudatosabbak és óvatosabbak az emberek az online térben. Azonban rávilágítottak arra, hogy a Google 2020-ben rekordmennyiségű, kétmillió adathalász webhelyet regisztrált. Ez azt jelenti, hogy sokan még mindig alábecsülik a bűnözők erőfeszítéseit.