Sokan hajlandóak többet fizetni a gyorsabb szállításért karácsonykor

2021.11.28. 12:56

Az Oracle Retail fogyasztói kutatása szerint az emberek idén a korábban megszokotthoz képest hamarabb elkezdték intézni a karácsonyi bevásárlásokat, a vevők 14 százaléka pedig többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szolgáltatásért – számolt be az MTI.

A kutatásból kiderült, hogy 29 százalék azok aránya, akik az ajándékozás kényelmesebb módját választják, és konkrét tárgyak helyett ajándékkártyákat vesznek.

Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és általános igazgatója hangsúlyozta: a fogyasztók továbbra is annak alapján értékelik a kiskereskedőket, hogy az ünnepi szezonban képesek-e teljesíteni kívánságlistájukat.

Az elemzés szerint az európaiak 39 százaléka már megkezdte az ünnepi vásárlást, a válaszadók 64 százaléka pedig házhoz szállíttatja az ajándékokat. Több mint 60 százalékuk úgy véli, nagyon fontos a szállítás részletes nyomon követése, mivel így lehet biztos benne, hogy a rendelt áru időben megérkezik.

A vevők 36 százaléka szerint elsősorban a gyors szállítás határozza meg, kitől rendelnek, leginkább készletről, mert 27 százalékuk már az előtt másik eladót választ, hogy a kiskereskedő újra feltöltené a készleteket.