Pölöskei Gáborné: Fejleszteni kell a diákok digitális tudásszintjét

2021.12.03. 17:24

A szakképzésbe be kell emelni azokat a tartalmakat, amelyek a gazdaság szereplői által elindított technológiai váltásokról, a cégek mindennapi gyártási folyamataiban alkalmazott eszközökről szólnak, hogy valóban naprakész tudással lássák el a diákokat – ezt az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakképzésért felelős helyettes államtitkára mondta egy online konferencián.

Pölöskei Gáborné hozzátette: fontos, hogy a gazdaság szereplői meg tudják fogalmazni, milyen készségekre, kompetenciákra van szükségük a diákoknak ahhoz, hogy különböző munkakörökben meg tudják állni a helyüket.

A helyettes államtitkár előadásában a diákok digitáliskompetencia-fejlesztésére helyezte a hangsúlyt, mert szerinte ha az ehhez szükséges tudást nem építik be a diákok képzésébe, nem tudják teljesíteni a digitális korszak kihívásait, írta az MTI.

Utalt arra: a szakképzés átalakításának első lépéseként felülvizsgálták a 740 szakmát tartalmazó Országos képzési jegyzéket (Okj), megnézték, mely szakmák kellenek, melyeket lehet összevonni és melyek azok, amelyek bár még nem jelentek meg, de igény lenne rájuk. Ezáltal jött létre a 175 alapszakma, amelyeket már nem az Okj, hanem a szakmajegyzékbe soroltak. Pölöskei Gáborné elmondta: az új szakképzési struktúrának három nagyobb egysége van: az ágazati szint, az alapszakmák szintjei és a szakirányú oktatás.

Megjegyezte: szeptembertől indították el az oklevestechnikus-képzést, amely a technikum és az egyetem összehangolására szolgál; a diákok nemcsak érettségi bizonyítványt és technikusképzésről szóló oklevelet kapnak, hanem minimum harminc kreditpontot is az egyetemi tanulmányaikra.