2023-ra stabilizálódhat az autópiac Magyarországon

2021.12.15. 18:03

Az autópiacot a bizonytalanság fogja jellemezni még 2022-ben. A beszállítói alkatrészhiány továbbra is sújtani fogja az ágazatot, amely várhatóan csak 2023-ra stabilizálódik – mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezető igazgatója szerdán egy budapesti sajtótájékoztatón.

Németh Balázs a magyarországi újautó-piac sajátosságait értékelve elmondta: az idén még mindig az úgynevezett várositerepjáró- (SUV) kategória volt a legkeresettebb, az eladott autók mintegy fele ezek közül került ki. A Porsche Hungariához tartozó márkák (Audi, SEAT, Škoda, Volkswagen, Porsche) piaci részesedése Magyarországon a SUV-szegmensben 10,7 százalék, a márkakereskedések által eladott kocsik 34,3 százaléka volt terepjáró.

Az ügyvezető elmondása szerint Magyarországon az elmúlt évben lassult az elektromos járművek (BEV) térnyerése, az eladott új személygépkocsik 3,2 százaléka volt elektromos meghajtású. A PH piaci részesedése a BEV-szegmensben idén elérte a 20,3 százalékot, a céghez tartozó márkakereskedések eladásainak 4,1 százaléka volt elektromos jármű. Németh Balázs emlékeztetett arra, hogy a Volkswagen-konszern már letette a voksát az elektromos motorizáció mellett.

A plug-in hibrid modellek hasonlóképpen szerepelnek a magyar piacon, arányuk az idén 3,6 százalékos. A PH ebben a szegmensben 15,7 százalékkal részesedik, a cégen belül a szegmens aránya 3,6 százalék. 

Németh Balázs arra is kitért, hogy az idén a kereskedők tapasztalatai szerint lecsengett a nagycsaládosok támogatott autóvásárlási akciója, amely mintegy harmincezer családot tudott megszólítani. Az idén a teljes újautó-piac 3,8 százalékát tették ki a program által támogatott személygépkocsik és kishaszonjárművek. A PH 15,9 százalékát tudta kihasítani ennek a piacnak, a PH-hoz tartozó márkakereskedésekben eladott autók 4,5 százaléka került nagycsaládokhoz.

(via MTI)