Hatalmasat kaszálnak a futárcégek a járvány alatt
Elsősorban az e-kereskedelem fejlődése miatt egyre csak bővül a magyarországi futárszolgáltatás piaca.
Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára elmondta, hogy mivel a piacról nem készült önálló elemzés, ezért inkább a jellemző folyamatokról lehet beszélni.
Az e-kereskedelmi piac 45 százalék körüli növekedésével összhangban a futárszolgáltató cégek árbevételi átlaga 36 százalékkal növekedett 2020-ban.
Bár a 2021-re vonatkozó adatok még nem érkeztek be a szövetséghez tartozó cégektől, ezúttal is bővülés várható, mivel az e-kereskedelem bővülését mintegy 20 százalékosra becsülik a szakértők.
Bíró Koppány Ajtony szerint az e-kereskedelem logisztikai szolgáltatási piacát a nagy szolgáltatók és a logisztikai integrátorok uralják, és a hazai futárpiac dinamikus bővülése a kis szolgáltatóknak is kellő fejlődési lehetőséget biztosít, folyamatos az új belépők megjelenése, miközben egyes régebbi szereplők elhagyják a piacot.
A Transport Intelligence (TI) és az Upply elemzőinek előrejelzése szerint a következő években lassul a növekedés a piacon 2020-hoz képest, de továbbra is 7 százalék körül marad éves szinten. A csomagok és futárküldemények globális piaca 2020-ban 13 százalékkal nőtt, a belföldi küldemények és a nemzetközi küldemények piaca egyenként 13,2 és 12,5 százalékkal bővült.
A növekedés vezetője Észak-Amerika volt, amikor a piac több, mint 15 százalékkal nőtt 2019-hez képest, míg a világ expressz- és futárküldeményei piacának értéke 2025-ben több mint 62 százalékkal lehet nagyobb, mint 2019-ben.
(MTI)