Özönlenek az szja-visszatérítések, nem bírja a rohamot több bank applikációja

Olvasónk jelezte, hogy órák óta nem elérhető az Erste Bank applikációja, a George App. A pénzintézet közleménye szerint technikai probléma lépett fel, dolgoznak a hiba kijavításán, és türelmet kérnek.
Ebben az időszakban:
- átutalásait beadhatja TeleBankon vagy bankfiókban – ezeknek a tranzakcióknak a banki díjait elengedik vagy utólag jóváírják;
- a korábban megadott átutalásai, rendszeres megbízásai, csoportos beszedései teljesülnek;
- egyenlegét ellenőrizheti ATM-hálózaton keresztül vagy a TeleBank automata önkiszolgáló menüpontjában;
- a kártyás tranzakciók zavartalanul működnek (üzletben és online, Google Pay, Apple Pay, ATM ki- és befizetés);
- online kártyás vásárlásait továbbra is hitelesítheti a George-on keresztül vagy SMS-ben kapott kód és e-csatorna-jelszava megadásával;
- a NetBroker és a MobilePay alkalmazások továbbra is zavartalanul működnek.
Az Index megkeresésére az Erste Banktól azt a választ kaptuk, hogy
az egyszeri állami juttatások érkezésével kapcsolatos megnövekedett felhasználói aktivitás miatt vált átmenetileg elérhetetlenné a George App.
A pénzintézet február 4-e és február 7-e között rendszerkarbantartást végzett, emiatt több online szolgáltatásnál voltak fennakadások. Az akkori leállás ugyancsak érintette a George Appot, de mellette a George Web és az Erste TeleBank sem volt elérhető
A tömeges visszatérítések több banknál is fennakadásokat okoztak. A K&H e-bank és mobilbank szolgáltatásaiban kimaradások tapasztalhatóak, és a CIB Bank is mobilbanki fennakadásokról számolt be. Mint írják, CIB bank Mobilalkalmazás működésében időszakos kiemelt terhelés miatt lehetnek gondok.
(Borítókép: Ruzsovics Dorina / Index)