Szárnyal a Mercedes-Benz csúcskategóriás és elektromos szegmense, de kevesebb járművet adtak el az első negyedévben

2022.04.19. 16:57
A geopolitikai bizonytalanságok és a félvezetőhiány ellenére a globális kereslet továbbra is erős. A márka elektrifikációja dinamikusan halad.

A Mercedes-Benz Cars 2022 első negyedévében 501 600 járművet értékesített, 15 százalékkal kevesebbet, mint 2021 hasonló időszakában – tájékoztatta a Mercedes-Benz Hungária Kft. az MTI-t közleményben.

Az idei első három hónapban a csúcskategóriás modellek értékesítése egy százalékkal nőtt, az elektromos autók eladása pedig megháromszorozódott, és elérte a 67 800 darabot. A márka elektrifikációja dinamikusan halad.

  • A tisztán elektromos EQ-modellek értékesítése 21 900 darabra (+210 százalék) nőtt;
  • a konnektoros hibridek is új negyedéves rekordot értek el 45 900 darabbal (+8 százalék);
  • az xEV-modellek (tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid modellek) összesített eladása a teljes értékesítés 15 százalékát teszi ki.

A Mercedes-Benz Cars legnagyobb piaca Ázsia, ahol 249 ezer járművet (–12 százalék) adtak el az első negyedévben, ebből 192 700-at Kínában. Európa 151 ezer darabbal részesedett az első három hónap eladásából.

Magyarországon 1295 új Mercedest (beleértve a buszlimuzin V osztályt is) adtak el a márkakereskedések idén január–márciusban, 5,7 százalékkal kevesebbet az előző év hasonló időszakáénál.