Egy hónap után megszűnik a CNN streamingszolgáltatása

afp.com-20220421-PH-GTY-1392815026-highres
2022.04.22. 20:24
A CNN új tulajdonosa véget vet a hírcsatorna streamingszolgáltatásának április 30-án – az online sugárzást március 29-én kezdték meg.

A Warner Bros. Discovery (WBD) azt állítja, hogy a szolgáltatás április 30-i leállítása után visszatéríti az előfizetéseket – írja a BBC.

Lemondott a CNN+ vezetője, és további száz dolgozót fenyegethet az állása elvesztése.

A CNN+ március 29-én indult azzal a céllal, hogy bevételt szerezzen a hírfolyam-előfizetésekből. A cég 300 millió dollárt költött a szolgáltatás fejlesztésére, de lassan indult be, és a jelentések szerint csak napi 10 ezer nézőt vonz.

A CNN-ben átalakítások várhatók

A hónap elején a CNN anyavállalata a Warner Bros. Discovery lett, amely a Discovery médiavállalatot és az AT&T távközlési óriást is egyesítette.

Chris Licht, a CNN hivatalba lépő vezérigazgatója közölte, hogy a CNN+ streamingszolgáltatását leállítják. Elmondta: a WBD erősebb streamingstratégiára készül, amely a hírek, a sport, a szórakoztató és ismeretterjesztő tartalmak mellett szélesebb kínálattal indul a jövőben.

A Discovery streamingfőnöke, J. B. Perrette elmondta: a cég egy „fenntarthatóbb üzleti modellt keres, hogy ösztönözze jövőbeli befektetéseinket a nagyszerű újságírásba és történetmesélésbe”.

A átalakítás részeként távozik a cégtől Andrew Morse, aki segített a CNN streamingstratégiájának irányításában. A CNN+ több száz alkalmazottjának 90 napon belül a cég más részeiben biztosítanak állást – jelentette a CNN.

Akiket nem sikerül áthelyezni, azoknak legalább hathavi végkielégítést biztosítanak – áll közleményükben.

Zuhanás a Netflixnél

A CNN streamingleállítása azután történik, hogy a Netflix az év első három hónapjában zuhanásról számolt be az előfizetők számában. Ezen a héten 50 milliárd dollárt (38,4 milliárd font) esett a streamingóriás tőzsdei értéke.

Kedden a Netflix közölte, hogy a streamingszolgáltatását használó háztartások száma 200 ezerrel csökkent, mivel a riválisok kemény versenyével szembesültek. Ez egyébként annak is köszönhető, hogy az Ukrajnában zajló háború miatt 700 ezer előfizető eltűnt az oroszországi szolgáltatásuk leállításával. A platform arra is figyelmeztette a részvényeseket, hogy a júliusig tartó három hónapban további kétmillió előfizető távozik.

(Borítókép: A CNN+ hirdetése Manhattanben 2022. április 21-én. Három héttel az indulása után a CNN bejelentette, hogy új streamingszolgáltatása leállítását tervezi. Fotó: Spencer Platt / Getty Images / AFP)