Évente több tízmillió forintot keresnek a magyar standuposok

07
2022.06.06. 10:49
Több tízmilliós profitot termeltek 2021-ben a magyar standupelőadók cégei – írja a Forbes.

Összesítésükben azt írják, hogy a magyar humoristák cégei jelentős profitot termeltek 2021-ben. A legnagyobb nyereséget Bödőcs Tibor hozta össze, akinek cége, a Burfa Kft.

118 millió forintos árbevétellel zárt tavaly, amiből 98 millió forintot könyvelhetett el adózás utáni nyereségként.

A Forbes szerint Bödőcs Tibor a tartalomgyártás különféle módszerei által szerezheti ezt a bevételt: kiemelten aktív YouTube-on, a webshopjában pedig DVD-ket és könyveket árul. Vállalkozása nemcsak tavaly volt nyereséges, hanem az utóbbi években is mindig így volt, bár a 2010-es évek közepén még csak 13–24 milliós eredményei voltak.

A nagy áttörés 2017-ben és 2018-ban következett be: az előbbi évben 40 milliós, az utóbbiban pedig már 60 milliós eredménnyel zárt. 2019-ben volt egy visszaesés (19 millió forintra csökkent a bevétel), de utána 2020-ban már 85 millió forintot keresett. Ennek ellenére osztalékot szinte egyáltalán nem vesz ki a vállalkozásból, a cég mérlegének eredménytartalékában jelenleg is 269 millió forint van a Forbes szerint.

Kiss Ádám cége feltámadt, Aranyosié nagyot kaszált, Dombóvárié összement

Bödőcs Tibor cége után Kőhalmi Zoltán vállalkozása, a Kőhalmi és Kőhalmi Kft. termelte a második legtöbb profitot: 46 milliós árbevételből 22 millió forint tiszta nyereséget termelt. Ő viszont rendre ki is veszi a nyereséget osztalékként a cégből. 

Kiss Ádám vállalkozása, a Kiss Creative Kft. 2020-ban még erősen veszteséges volt: a nyolcmilliós árbevételből nem tudta kitermelni a majdnem 25 millió forintos anyag és személyi jellegű ráfordításait, így 16 milliós mínuszban zárta a pandémia első évét. 2021-ben viszont az előző évi veszteséget sikerült kompenzálni: a vállalkozás 42 milliós árbevételből 22 millió forint tiszta profitot termelt. 

Ezután következett Aranyosi Péter két cége, amelyek összesítve több profitot termeltek még Kőhalmi Zoltán és Kiss Ádám cégeinél is. Az Aranyosi Art-Peba nevű, televízióműsor összeállításával, szolgáltatásával foglalkozó cége tavaly 21 milliós árbevétellel és 16 milliós adózás utáni eredménnyel zárt, miközben másik cége, a Dumaart 24 milliós árbevétellel 17 milliós profitot hozott össze. 

Dombóvári István cége, a Never2late Consulting a 2020-as 24 milliós árbevételhez képest tavaly már csak 12 millió forintot hozott. Ezzel párhuzamosan a profitja is 9 millióról 2 millióra csökkent. 

(Borítókép: Bödőcs Tibor. Fotó: Huszti István / Index)