16:00, December 10.
Marokkó 0
Portugália 0
al-Tumama Stadion Negyeddöntő
20:00, December 10.
Anglia 0
Franciaország 0

Egy felmérés szerint a magyarországi vállalatok pesszimistán vélekednek a fizetési szokások alakulásáról

2022.10.06. 08:55
Magyarországon a 2015-ös szintre esett vissza a fizetési fegyelem – közölte az EOS kintlévőség-kezelő és pénzügyi szolgáltató vállalat saját kutatása alapján szerdán az MTI-vel.

Az EOS Csoport 2019 után ismét átfogó kutatásban vizsgálta a lakosság és a vállalati szektor fizetési szokásait, 2022 tavaszán 16 ország mintegy 3200 döntéshozóját kérdezte meg. A közlemény szerint a magyarországi ügyfelek a számlák 76 százalékát fizetik pontosan, ami nagyjából azonos a közép- és kelet-európai aránnyal, ám 3 százalékponttal elmarad a teljes európai 79 százalékos átlagtól, ez az arány nagyjából a 7 évvel ezelőtti fizetési fegyelemnek feleltethető meg.

Kiemelték, változtak a magyarországi fizetési határidők, míg 2019-ben a magyarországi vállalatok a lakosság felé átlagosan 30 napos fizetési határidővel számláztak, 2022-re ez 33 napra emelkedett, a vállalatok közötti (B2B) számlák fizetési határideje pedig 39-ről 43 napra nőtt.

A kutatásban rámutattak arra, hogy a hosszabb fizetési határidők sem elegendők, hogy ellensúlyozzák a válságok hatásait, a vállalatoknak még így is növekvő késedelmekkel kell szembenézniük. A felmérés szerint 2019-hez képest 5 százalékponttal, 15 százalékról 20 százalékra nőtt a késedelmesen fizetett számlák aránya, amely 2 százalékponttal magasabb az európai átlagnál.

A behajthatatlan követelések aránya megegyezik a legutóbb mért értékkel, a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, szakértők szerint ebben jelentős romlás várható – írták.

Erre utal az is, hogy a megkérdezett magyarországi vállalatok körében kifejezetten pesszimista hangulat uralkodik. Míg 2019-ben csak 15 százalékuk látta pesszimistán a fizetési szokások alakulását, mára már minden negyedik cég szerint jelentősen romlani fog az ügyfelek fizetési hajlandósága a következő 2 évben, míg javulásra mindössze 18 százalék számít – hangsúlyozták.

Lencsés Tamás, az EOS Magyarország ügyvezetője a közleményben kiemelte, az idei kutatás rámutat arra, hogy a válságok nem múlnak el nyom nélkül, hatásuk pontosan lekövethető a statisztikai adatokban.



  • Hírek
  • Hírek