- Gazdaság
- karácsony
- internetes vásárlás
- ajándékozás
- családok
- internetezők
- megtakarítás
- spórolás
- leárazások
Idén olcsóbb ajándékok kerülhetnek a karácsonyfa alá
További Gazdaság cikkek
-
Magyar érdek is, hogy ne a Rubik-kocka maradjon örökre a hazai innováció Aranycsapata
- Nagy Márton szerint elképesztő összegbe kerülne Magyar Péter programja, államcsőd lehet a vége
- Történelmi fordulópont: Európa bejelentette, hogy harcra készül Amerikával
- Vizsgálatokat készít elő a GVH, lecsapnának a trükköző boltokra
- Ismét változás jön a benzinkutakon
A hazai online vásárlók 76 százaléka szeretné meglepni ajándékkal családtagjait, rokonait, ismerőseit idén karácsonykor.
A válaszadók 37 százaléka idén nem vesz semmilyen ajándékot, 15 százalékuk pedig már tavaly sem vásárolt.
A megkérdezettek 26 százaléka a pénzhiányra hivatkozott, 13 százalék pedig inkább maga készít ajándékokat.
Az internetes vásárlók 41 százaléka kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésen, míg a válaszadók 29 százaléka azt jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak, 28 százalék pedig jobban átgondolja a vásárlás helyét – derül ki az eMAG online kereskedővállalat megbízásából a piackutató GKID Research & Consulting Kft. által készített felmérésből.
A kutatás szerint a hazai online vásárlók anyagi helyzete kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál, ugyanis 69 százalékuk a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhet magának. A felmérés alapján minden negyedik érdeklődő figyeli az ünnepi szezon akcióit és leárazásait.
A felmérés ideje alatt a válaszadók 28 százaléka valamilyen ruházati cikket vett karácsonyi ajándéknak,
26 százalék könyvet, szintén 26 százalék hagyományos játékot (társasjáték, puzzle), 17-17 százalék élelmiszert, kozmetikumot vagy szépségápolási cikket szerzett be.
Digitális játékokra már nem igazán vágynak az emberek
A válaszadók 24 százaléka bármilyen ajándéknak örülne, ugyanakkor 16 százalék a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölte meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12 százalék), a cipő (11 százalék), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11 százalék) követnek a népszerűtlenségi listán.
A nemre, korra és településtípusra vonatkozó reprezentatív kérdőíves felmérés adatfelvétele idén novemberben zajlott, 12 718 felnőtt online vásárló megkérdezésével – áll a közleményben.
Ebben a cikkünkben arról olvashatnak, hogy miért érdemes könyvet vásárolni szeretteinknek karácsonyra, és megtudhatják azt is, hol érdemes beszerezni azokat.
Az elmúlt két év őrült csúcsdöntései után az idén begyűrűző gazdasági válság csak ráerősített a webáruházak, és velük együtt a digitális gazdaság kifulladó lendületére, így az elmúlt három negyedév, valamint a karácsonyi szezon első pár hetének és a Black Friday akcióinak tükrében 2022-ben mindössze 8-10 százalékos éves növekedés várható a belföldi online kiskereskedelemben. Az inflációt is figyelembe véve ez már visszaesés a tavalyi évhez képest.