- Gazdaság
- béremelés
- munka
- szép-kártya
- munkavállalás
- felmérés
- juttatás
- oktatás
- képzés
- tréning
- cafeteria
- laptop
- céges autó
Béremelés sem kell a munkavállalók motivációjához

További Gazdaság cikkek
-
Orbán Viktor: Ezt hívják piacnak és magántulajdonnak
- Sok hiányosságot talált az MNB az egyik biztosítónál, nagy összegű bírságot állapított meg
- Varga Mihály: A gazdaság saját erőből oldotta meg a finanszírozási feladatokat
- Orbán Viktort kérik, hogy fújja le a beruházást
- A magyar vállalkozók napja alkalmából mondott köszönetet a kormány
Az EY nemzetközi tanácsadó cég EY Adókonferencia nevű rendezvényén több mint 250 résztvevője körében készített felmérést a munkavállalói lojalitásról, és az eredmények alapján megállapította, mi minden motiválja a munkavállalókat a pénzen kívül.
Az EY szakértői arra is felhívták a figyelmet, hogy a megszokott megoldásokon túl számos adóhatékony lehetőség kínálkozik, ideértve bizonyos értékpapírprogramokat is, amelyekkel a vállalkozások a bérköltségek jelentős emelése nélkül is növelhetik a munkavállalók motivációját és lojalitását.
Az energiaválság, az infláció és a növekvő kamatok nem várt kihívások elé állították a vállalatokat, ebben a környezetben minden cég számára fontos a működési költségek féken tartása, miközben az alkalmazottak béremeléssel szeretnék megtartani a vásárlóerejüket.
A felmérésből kiderült, hogy mik azok a fizetésen kívüli juttatások, amikkel a leginkább motiválhatók a munkavállalók:
- a válaszadók 95 százalékánál SZÉP-kártyát,
- 90 százalékánál céges programokat,
- 83 százalékánál prémiumkategóriás munkaeszközöket,
- 79 százalékánál vállalati autót,
- 75 százaléknál tréningeket tartalmaznak leggyakrabban a béren kívüli, szívesen látott juttatási csomagok.
Idén egyébként rengeteg pénzt költöttek a magyarországi munkavállalók SZÉP-kártyával. Ennek értéke összefügg az elfogadóhelyek gyarapodásával és egyéb tényezőkkel, melyekről itt számoltunk be.
(Borítókép: Jason Alden / Bloomberg / Getty Images)