- Gazdaság
- mvm
- energia
- energia-veszélyhelyzet
- áram
- ellátás
- energiaügyi minisztérium
- munka
- munkaerőpiac
- bővítés
- ügyfélszolgálat
Négyszáz embert vesz fel az MVM a problémák után
További Gazdaság cikkek
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
- Nyitott a munkahelyváltásra a fehérgalléros dolgozók többsége
- Visszavonta a Mol minősítését a Moody’s
- Felolvasták Nagy Mártonnak, melyek most a legnagyobb problémák a vállalkozók szerint
A szaktárca közölte, az energiakereskedelmi társaság folyamatosan fejleszti digitális ügyfélszolgálati rendszereit is a fogyasztók kényelme és hiteles tájékoztatása érdekében. Mint arról beszámoltunk, az ügyfelek tájékoztatására ezen kívül nemrég videósorozatot is indítottak, amiből kiderül, hogyan számolja az MVM a rezsiköltséget.
Az Energiaügyi Minisztérium kiemelte, hogy a kormány az átlagfogyasztásig fenntartott rezsicsökkentéssel védi a magyar családokat a szankciós energiaáraktól. Az egyetemes szolgáltatásban fogyasztók így továbbra is a legolcsóbban jutnak földgázhoz, és a második legalacsonyabb áron áramhoz Európában.
Az EM kifejti, az MVM az előző évek átlagos megkereséseihez optimalizálta ügyfélszolgálati csatornáinak kapacitását. A lakossági energiaszolgáltatásban bekövetkezett változások nyomán terhelésük az elmúlt hónapokban jelentősen megnőtt. A többletigények miatt, a kormányzati elvárásnak eleget téve döntöttek az átfogó bővítés mellett.
Harmadával növelik az ügyfélszolgálatos munkaerőt
A cég jövő februárig három ütemben csaknem harmadával növeli ügyfélszolgálatos kollégái létszámát. Az új munkatársak az energiaszolgáltatás összetettsége és a rengeteg ügytípus miatt több hétig tartó oktatásban vesznek részt. A vállalat a várakozók kényelmét fokozó további intézkedéseket is bevezetett: már 14 állandó irodájában biztosít ingyenes wifi-szolgáltatást. Egyes helyszíneken több szék, meleg tea, hősugárzó áll az ügyfelek rendelkezésére.
Az MVM az MTI szerint szélesebb körben biztosít online ügyintézési lehetőségeket, és gyorsította a folyamatokat. Az energiaszolgáltatás újdonságait bemutató weboldalon árkalkulátorok, számlamagyarázók, kisfilmek és folyamatosan frissített kérdések-válaszok segítik naprakész információkhoz jutni az érdeklődőket. Hasznos ismereteket tartalmaznak a számla mellett kiküldött tájékoztató levelek és számlamagyarázó anyagok is.
Már egy hónapra előre lehet időpontot foglalni az ügyfélszolgálati irodákba. Az online felületen és a mobilalkalmazásban azonnal hozzáférhető az éves fogyasztás mértéke, vagy néhány kattintással módosítható a földgáz fogyasztási profil.
Fogyasztói horrorsztorik
Az utóbbi időszakban számos olvasói levél érkezett hozzánk az MVM-mel megélt hajmeresztő történetekkel. Egy ilyen olvasói levélnek jártunk utána az MVM Kőér utcai ügyfélszolgálatán, de velünk is hasonló történt, mint a pórul járt levélíróval – az épületig ugyan eljutottunk, de az irodáig már nem. Az esetről itt számoltunk be.
Mint kiderült, az MVM dolgozói legalább olyan elégedetlenek, mint az ügyfelek, ez pedig feltételezhetően rányomja bélyegét a mindennapi ügyvitelre is.
Nincs érdemi bértárgyalás, és elfogadhatatlan, hogy az MVM munkavállalói sem ez évre nézve, sem további béremelésben ne részesüljenek – áll a szakszervezeti szövetség állásfoglalásában, amely leszögezte: mindent megtesz javaslataik érvényesítése érdekében.