8 ezer forint jóvátételt fizet minden megtévesztett ügyfelének egy magyar cég
A közleményben felidézik, hogy a nemzeti versenyhatóság lezárta a vizsgálatát, amelyet a bankkártyaterminálok telepítésével és üzemben tartásával foglalkozó Fizetési Pont Kft. üzleti kampányainak ügyében folytatott. Az eljárás feltárta, hogy a cég több szempontból is tisztességtelenül befolyásolta ügyfeleinek üzleti döntéseit.
A vállalkozás elhallgatta kampányaiban a kereskedők elől, hogy a bankkártyák elfogadásához nem elegendő számukra a terminálok telepítése, hanem hosszú távú, 3–5 éves számlavezetési és pénzforgalmi szerződés szükséges a vállalkozáscsoport egy másik cégével, a két szolgáltatás pedig kizárólag együtt vehető igénybe.
A cég emellett megtévesztő módon népszerűsítette kedvezményesként, akciósként az ajánlatának egyes elemeit, így különösen a kártyaterminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, valamint a kereskedői jutalékot és annak mértékét
– írják a közleményben.
A GVH Versenytanácsa súlyosító tényezőként értékelte többek között, hogy a jogsértés az üzletfelek alacsonyabb tudatosságú, mikro- és kisvállalkozásokból álló csoportjára irányult, és hosszú időre fejtette ki hatását. A versenyhatóság figyelembe vette ugyanakkor azt is, hogy a cég részben önként korrigálta a megtévesztő gyakorlatot – tájékoztatott a GVH.
A hatóság a jogsértés kompenzálására elfogadta – és egyúttal kötelezettségként előírta – a Fizetési Pont Kft. által vállalt jóvátételi intézkedéseket. Ezek alapján 8 ezer forintos, szabadon felhasználható jóváírást kap minden olyan kereskedő, aki a négy jogsértő kampány ideje alatt, 2020–2021-ben szerződött a vállalkozással, és még mindig a cég ügyfele – közölte a GVH.