A Lidl vezérigazgatója elárulta, mikor csökkentik az árakat

2023.05.20. 15:48
A Lidl Németország vezérigazgatója egy interjúban elárulta, hogy mikor várható újabb csökkenés az élelmiszerek árában a német piacon, és arról is beszélt, hogy miért ugyanolyan fontos a fenntarthatóság, mint az alacsony árak.

Idén ünnepli fennállásának ötvenedik évfordulóját a Lidl, amely ez idő alatt egyetlen boltból 32 országban 12 ezer üzletet magában foglaló hálózattá nőtte ki magát. Az infláció miatt egekbe szökő élelmiszerárak azonban komoly kihívás elé állítják a vállalatot, és felvetik a kérdést, hogy mikor számíthatnak a német fogyasztók újabb árcsökkenésre. Többek között erről is kérdezte a Bild a Lidl Németország vezérigazgatóját, Christian Härtnagelt.

Nem merek előre jelezni semmit, de áprilisban enyhe csökkenő tendenciát látunk az inflációs rátában, ez pedig reményteli. Még mindig tárgyalunk az áremelési igényeinkről, a vásárlóinknak tett ígéretünkben azonban mindenesetre fenntartjuk: a legjobb árak a legjobb minőségért

– mondta a lapnak a Lidl Németország vezérigazgatója.

GettyImages-1483076203
Fotó: Horacio Villalobos / Getty Images Hungary

Härtnagel arról is beszélt, hogy idén már több mint hétszáz termék árát tudták csökkenteni. Mint mondta, nem terhelnek rá minden áremelkedést a vásárlókra, és folyamatosan tárgyalnak a beszállítóikkal.

„Vevőink nagyon jól ismerik a nyersanyagpiacokat, így fel tudják mérni, hogy mely termékek esetében indokolt az áremelés, és melyeknél nem. Amint arra lehetőség adódik, csökkentjük az árakat. A Lidl volt az első élelmiszerbolt, amely csökkentette az étolaj, a sajt és a tészta árát” – tette hozzá a vezérigazgató.

A Lidl Németország jövőjéről elmondta, hogy sokkal digitálisabb lesz, és új termékek is megtalálhatóak lesznek náluk, mivel a vásárlók ízlése folyamatosan változik. Härtnagel szerint a teljesen automatizált üzletekre még sokat kell várni, mivel az ötlet még túl éretlen, de folyamatosan figyelemmel kísérik a technológia fejlődését, és igyekeznek mindent a vásárlóik igényeihez igazítani, valamint a fő tevékenységükre, az alacsony árakra összpontosítani.