Olyat lépett az Apple, amire a történetében még nem volt példa

További Gazdaság cikkek
-
Előbb jutottunk be Varga Mihály leendő irodájába, mint ő maga
- Brüsszel rábólintott: új tulajdonosa lesz a Dunaferrnek
- A Bankszövetség támogatja Nagy Márton javaslatát, így lendülhet fel a gazdaság
- Megszólalt Varga Mihály az Indexnek a költségvetési hiánycélról
- Lerántotta a leplet Navracsics Tibor az uniós forrásokról
Az Apple-részvény a délutáni kereskedésben 1,8 százalékkal emelkedett, és 184,36 dollárig jutott, amivel megdöntötte a tavaly januárban elért 182,94 dolláros eddigi csúcsot.
A Szilícium-völgyi óriásvállalat részvényei 2023-ban mintegy 47 százalékkal emelkedtek, amivel a tavalyi 27 százalékos visszaesésüket bőven ledolgozták, és a technológiai iparági általános fellendülés élére álltak az elmúlt évben.
A rally órákkal az Apple Worldwide Developers Conference előtt kezdődött, ahol várhatóan bemutatják az Apple VR headsetjét, az elmúlt évtized egyik legjelentősebb új termékét
– világított rá a Forbes. Az Apple piaci kapitalizációja jelenleg körülbelül 2,9 billió dollár, amely hozzávetőleg 400 milliárd dollárral haladja meg a világ második legértékesebb cégét, a Microsoftot.
Aki korán kel, millió dollárokat lel
Az Apple idén nagyjából 820 milliárd dolláros piaci tőkeértékre tett szert, ami több, mint a Berkshire Hathaway, a Meta és a Tesla összesített értéke. A technológiai részvényekkel kapcsolatos széles körű befektetői hangulat hirtelen csapott medvéből bikába, azaz a vételi szándék erősödött az elmúlt évben.
1,8 millió dollár: ennyi pénzt szereztünk volna, ha az Apple 1980-as tőzsdei bevezetésekor 1000 dollár értékben veszünk a cég papírjaiból.
Az Apple erős pénzügyi eredményeit az Apple szolgáltatási szegmenséből származó 20,9 milliárd dolláros negyedéves rekordbevétel táplálta, amely magában foglalja az App Store-eladásokat és más, nem termékjellegű bevételi forrásokat. A Bank of America elemzői, Wamsi Mohan és Ruplu Bhattacharya vasárnapi, ügyfeleknek szóló jegyzetükben 8 százalékkal 190 dollárra emelték az Apple árcélját, arra hivatkozva, hogy az új fejhallgatónak köszönhetően a vállalat a szolgáltatási szegmensében jelentősen fog menetelni.

(Borítókép: Chip Somodevilla / Getty Images)