Bajban van a Spotify?
Sahar Elhabashi, a cég alelnöke és a podcastrészleg vezetője közölte, hogy ez a nehéz, de szükséges döntés a stratégiai átrendeződés miatt született és 2 százalékkal csökkenti a Spotify dolgozóinak létszámát globálisan.
„Ezeket a döntéseket nem vesszük félvállról. Szeretném kifejezni elismerésemet mindazért, amit a távozók a Spotifyért és a podcastrészlegért tettek” – mondta Elhabashi.
Elhabashi szerint a Spotify a legtöbb országban a leginkább használt podcastplatform, az Egyesült Államokban pedig a legnépszerűbb kiadó.
Több száz millióan használják, mégsem nyereséges
„Amióta beléptünk a piacra, rengeteget tanultunk arról, hol tart ma a podcastműfaj és mit hozhat a jövő. Már több mint félmilliárd ember hallgatott podcastot a Spotifyon, a fogyasztás pedig több mint 1400 százalékkal nőtt. A Spotify podcasttartalmainak száma 2019 óta 200 ezer címről több mint 5 millióra nőtt” – mondta Elhabashi, hozzátéve, hogy a podcastrészlegen további változásokat terveznek.
A svéd zenei streamingszolgáltató aktív havi felhasználóinak száma áprilisban meghaladta az 500 milliót, a prémium-előfizetők száma is átlépte a 210 millió főt, de mégsem tudott nyereséget termelni a cég negyedéves beszámolója szerint
– közölte a vállalat hétfőn.
Elhabashi szerint a jövőbeni változásokkal át akarják szervezni a podcastrészleget, még vonzóbbá szeretnék tenni azt a felhasználók és az alkotók számára, emellett pedig egy értékes és erősen nyereséges üzletágat akarnak létrehozni.
(Borítókép: Tiffany Hagler-Geard / Bloomberg / Getty Images)