A csirkemell a sláger az online árfigyelőben
További Gazdaság cikkek
- Megindult a forint, azonnal reagált a Magyarországot érintő bejelentésre
- Index-értesülés: Dubajban kezd új vállalkozást a volt miniszter
- Itt a régóta várt nagy pillanat a magyar bankszektorban
- Az Index nagy szaloncukortesztje – a hungarikum győzött
- Többórás sztrájkkal kezdik a hetet a Volkswagen dolgozói
Az árfigyelő rendszer augusztus végén egy többfunkciós, szabadon összeállítható és megosztható bevásárlólistával bővült, míg szeptember végétől már arra is lehetőség van, hogy a fogyasztók akár a vizuális térképes boltszűrő funkció használatával válasszák ki kedvenc üzleteiket, és az ott megvásárolható termékek alapján állítsák össze bevásárlólistájukat – írta az MTI.
A legújabb funkciók még nagyobb segítséget nyújtanak a fogyasztóknak a vásárlási döntéseik meghozatalában, miközben fokozzák a versenyt a kereskedelmi láncok között, hozzájárulva az infláció további csökkenéséhez.
A GFM szerint
az árfigyelő hatékonyságát mutatja, hogy indulása óta a 62 termékkategóriából 53 termékkategóriában, átlagosan 6,5 százalékkal csökkentek az átlagárak.
Mint írták, a tojás közel 23 százalékkal lett olcsóbb, a lisztek és a spagetti ára is 20 százalék körüli mértékben csökkent. A kenyerek és a tejtermékek átlagosan 8 százalékkal lettek olcsóbbak az árverseny hatására. A húsok közül leginkább a pulykamellfilé ára mérséklődött, közel 17 százalékkal, és a csirkecomb is 6 százalékkal olcsóbb, mint július elején volt. A zöldségek átlagosan 14 százalékkal, a gyümölcsök pedig közel 7 százalékkal kevesebbe kerülnek, de egyes zöldségek ára több mint 20 százalékkal csökkent – sorolta a GFM.
Az elmúlt két hétben az átlagárak 33 termékkategóriában tovább mérséklődtek. Két hét leforgása alatt a legnagyobb mértékben a sárgarépa és a vöröshagyma ára csökkent, 15 százalék körüli mértékben. A húsok közül két hét alatt a csirkemellfilé ára közel 4 százalékkal mérséklődött. Emellett több élelmiszer, köztük egyes zöldségek (fejes káposzta, karfiol), a citrom, a tehéntúró és a trappista sajt is legalább 4 százalékkal olcsóbb lett.
Az árak csökkenését a kormányzat által június 1-jétől elindított, illetve augusztus 1-jével kibővített kötelező akciózás is támogatta – írták, hozzátéve, az online platform népszerűségét bizonyítja, hogy az elindulása óta közel 1,3 millió látogatója volt.
A szabadszavas keresések száma megközelíti a 760 ezret, amelyeknél az elmúlt két hétben legtöbbször a csirkemell, tej, cukor, tojás és burgonya szavakra kerestek az Árfigyelőt felkeresők.
Az élelmiszerárak alakulása és a friss inflációs adatok is megerősítik a kormány határozott elképzelését, miszerint az infláció már az év vége előtt egy számjegyűre csökkenhet a kormány intézkedéseinek köszönhetően – áll a közleményben.