Megvásárolta a Brendon babaáruházláncot a Mészáros Csoport
További Gazdaság cikkek
- Új kör szekerét tolja meg a kormány, „ingyenpénz” is lesz
- Financial Times: Magyarország több mint egymilliárd eurót veszíthet a Brüsszellel fennálló vita miatt
- Orbán Balázs: A vendégmunkások nem maradnak az országban, hanem hazamennek
- Túladóztat a kormány a szakértő szerint – ez vár a magyarokra jövőre a benzinkutakon
- Januártól záporoznak a fontos pénzügyi változások Magyarországon
A Mészáros Csoport közleménye szerint az akvizíció elsődleges célja, hogy a márka magyar kézben maradjon, működése hosszú távon biztosított legyen, megőrizze annak értékét, és a Mészáros Csoportban rejlő lehetőségek kihasználásával jelentős külföldi terjeszkedésbe kezdhessen a már meglévő szlovákiai operációja mellé.
A tranzakciónak köszönhetően a Talentis Group Zrt. 100 százalékos tulajdonosa lesz a Brendon Holding Kft.-nek, ami két magyarországi és egy szlovákiai leányvállalat tulajdonosa. A megegyezés fontos részét képezi az előző tulajdonosokkal történő további együttműködés, mivel a szakmai tudásuk és tapasztalatuk ebben a speciális üzletágban nélkülözhetetlen.
A Mészáros Csoport elsődleges stratégiai célja a magyar alapokon nyugvó értékmegőrzés, valamint a nemzetközi terjeszkedés, amit új üzletek és webáruházak megnyitásával tervez megvalósítani a környező országokban.
Mint írták, a Mészáros Csoport tagvállalataival történő együttműködés, a szinergiahatások kiaknázása garantálja a Brendon márka még szélesebb körben történő népszerűsítését, valamint eredményességének és hatékonyságának további növelését.
A Brendon Holding Kft. akvizíciójával egy teljesen új, ám annál fontosabb tevékenységi körrel bővült a Mészáros Csoport, amely koncepcióját tekintve közel áll az üzletfilozófiánkhoz: prioritást élvez a gyermekek, családok iránti elkötelezettség és felelősségvállalás. A zökkenőmentes átállás, a márkaismertség és minőségmegőrzés megerősítésén túl kiemelt célunk a vásárlói igények magas színvonalú kiszolgálása. Ugyanakkor az integrált stratégia mellett elengedhetetlen a külföldi expanzió, amely a cégcsoport más szegmenseire is vonatkozik, jellemzően azokban az iparágakban, amelyekben idehaza is erősek vagyunk
– mondta Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa.
A Brendon Holding Kft. Magyarországon 18 üzlethelyiséget üzemeltet, amivel baba-mama termékek kereskedelmére specializálódott áruházak között piacvezető helyet foglal el. Szlovákiában Pozsony legnagyobb alapterületű baba-mama áruházával az ország második legnagyobb forgalommal rendelkező piaci szereplője. Konszolidált árbevétele 2022-ben meghaladta a 15 milliárd forintot, alkalmazottainak száma pedig több mint 300 fő.
A mai trendeknek megfelelően az offline értékesítésen túl a Brendon Csoport online jelenléte is meghatározó, felhasználóbarát és több nyelven elérhető webshopja évről évre egyre markánsabb részarányt képvisel.
A Brendon kínálatát magas minőségű, széles termékportfólió jellemzi, a saját márkás termékek (Brendon, Bollaby, Touragoo) árusítása mellett számos világmárkából biztosítja a legkiválóbb választékot a piacain (a teljesség igénye nélkül: Peg Perego, Cybex, Britax Römer, Abc Design stb.).
A Brendont 1993-ban alapító és azóta is a céget vezető tulajdonosok közleménye szerint a tranzakció meg fogja alapozni a cég további fejlődését, növekedését.
„A Deloitte Magyarország által támogatott nemzetközi tender eredményeképpen a Talentis Group Zrt.-vel való együttműködést választottuk, mert így látjuk biztosítottnak a cégcsoport jövőjét. Várjuk a közös munkát a Talentis Csoporttal, mely a tranzakció zárását követően kezdődik meg. Motivációnk nem változott: a legszínvonalasabb szolgáltatást szeretnénk nyújtani a kisbabás családoknak most és a jövőben is” – nyilatkozták.