2024. június 24. 21:00
Albánia
Spanyolország
Düsseldorf Arena III. forduló
2024. június 24. 21:00
Horvátország
Olaszország

Úgy viszik a 150 ezer forintos ananászt, mint a cukrot

2024.05.27. 15:40
A Del Monte másfél évtizedig kísérletezett, míg kifejlesztette a Rubyglow ananászt, mely a gyümölcs rubin színéről kapta a nevét. A különleges terméket először Kínában kezdték el árulni, de mára az amerikai fogyasztók számára is elérhetővé vált. Annak azonban, aki szeretnék megkóstolni a különlegesen édes gyümölcsöt, csaknem 400 amerikai dollárt kell kicsengetnie. A gyümölcs magas ára ellenére ugyanakkor óriási kereslet van a nem mindennapi ananászra.

Négyszáz dollár, azaz 150 ezer forint még a tengerentúlon sem kevés pénz, amennyiben az ember valamilyen különleges gasztronómiai élményben szeretne részesülni. Ezt az összeget többek között olyan luxus élményekre is el lehet költeni, mint egy doboz prémium kaviár, egy-két üveg nagyon finom bor, egy többfogásos étkezés valamelyik drága fine dining étteremben, de az egészet elverhetjük egyetlen darab ananászra is akár – írja a CNN.

A Rubyglow ananász – amelyet jellegzetes vörös külseje és édes íze miatt miatt nemesítettek ki – 395,99 dollárba kerül az egyik kaliforniai székhelyű, különleges gyümölcsökre és zöldségekre specializálódó kisboltban.

A különleges gyümölcsöt a Del Monte amerikai élelmiszergyártó óriás másfél évtized alatt fejlesztette ki a vörös árnyalatú ananászt. A termék rendkívül korlátozottan először csak Kínában volt elérhető az év elején, a Del Monte azonban úgy döntött, hogy az amerikai piacon is bevezeti a terméket.

Bár az elmúlt hónapokban az Egyesült Államokban is brutálisan megugrottak az élelmiszerárak, az amerikai lakosságra pedig egyre nagyobb terhet ró ez a negatív folyamat, hatalmas érdeklődés van az exkluzív gyümölcs iránt, a Del Monte pedig úgy döntött, hogy az amerikai fogyasztók számára is elérhetővé teszia Costa Ricában termesztett Rubyglow ananászt.

A fogyasztók hajlandók fizetni valamiért, ami különleges

– mondta Cindy van Rijswick, a Rabobank globális kutatócsoportjának friss termékekkel foglalkozó stratégája.

Elmondása szerint az ilyenkülönleges termékekre mindig van igény a felső kategóriás éttermeknek, az ínyenceknek és a különböző online csatornáknak köszönhetően.

Az amerikaiak az elmúlt években különösen érdeklődtek az új gyümölcsfajták iránt, így hajlandóak voltak egy vagyont fizetni a Honeycrisp almáért, a Cotton Candy szőlőért, a Sumo Citrusért és a függőlegesen termesztett japán eperért.