Itt a Wizz Air hatalmas újítása, de kérdéses, hogy megéri-e

2024.08.14. 17:10
A Wizz Air Európában elsőként egyedi „All You Can Fly” programot vezet be. A magyar kötődésű légitársaság utasai így korlátlanul utazhatnak egy éven keresztül 599 euróért – azaz 236 ezer forintért – 800 célállomásra. A kérdés már csak az, hogy megéri-e, hiszen utanként a tagságin felül további 10 eurót kell fizetni, és a program a poggyászfeladást nem foglalja magába.

A WIZZ All You Can Fly-tagság az első ilyen típusú program Európában, és a Wizz Air az egyetlen légitársaság, amely ilyen sok járatot tesz elérhetővé alacsony áron – áll a légitársaság közleményében. Az éves díjért cserébe egy éven keresztül a Wizz Air teljes hálózatán 9,99 euróért, azaz körülbelül négyezer forintért foglalhatnak jegyet a tagok.

A program teljes ára 599 euró (236 ezer forint). Az előértékesítési időszakban, augusztus 13. 10 óra és augusztus 15. 23:59 között 499 euróért (196 ezer forint) lehet megvásárolni a tagságit. Azt írják, a tagság egy utas számára 12 hónapig érvényes. Az utasok 2024. szeptember 25-től foglalhatnak jegyet a Wizz Air hálózatában, amelyben 50 ország 200 városába repülhetnek 800 járaton.

A Wizz Air a programot úgy reklámozza, hogy „az ügyfelek last minute utazási lehetőséggel élvezhetik a világ legjobb kulturális és kulináris élményeit, legyen szó akár olaszországi pizzázásról, vagy egy hétvégéről egy érintetlen tó mellett”. Silvia Mosquera, a Wizz Air kereskedelmi vezérigazgató-helyettese szerint „a kalandvágyó utazóktól kezdve a digitális nomádokig ez a tagság megkönnyíti a gyakran utazók életét, valamint segít nekik abban, hogy új helyeket, új embereket ismerjenek meg”.

Az évszázad ajánlata? 

Az ajánlat jól hangzik, de a kérdés továbbra is az, hogy vajon megéri az egész éves „korlátlan számú kaland”?

Fontos tényező ugyanis, hogy a tagság az egyéb szolgáltatásokat, mint a poggyászfeladást vagy az ülőhelyválasztást nem tartalmazza (de mindez foglaláskor a rendeléshez adható). Ráadásul az ülőhelyek elérhetősége a járat kihasználtsáságától függ. Tehát az „apró betűs rész” szerint csak egy 40×30×20 centis kis poggyászt foglal magába az ár. Egy nagyobb kézipoggyász 30 euróba kerül.

És talán a legfontosabb: 

az ügyfelek csak 72 órával az indulás időpontja előtt választhatnak a rendelkezésre álló úti célok közül.

A Bild az alábbi pró-kontra érveket sorakoztatta fel a tagságival kapcsoltban. A 499 eurós vagy 599 eurós repülési átalányár csak akkor éri meg, ha a következő pontok teljesülnek:

  • Ha az utas távkapcsolatban él valakivel, aki közel van egy Wizz-repülőtérhez.
  • Ha az utas két Wizz Airt is kiszolgáló repülőtér közelében él és dolgozik, és ingáznia kell.
  • Ha az utas megőrül a repülésért, és valószínűleg évente több mint 100 alkalommal fog utazni Wizz Airrel.

A repülési átalánydíj nem éri meg ennek az utazási célcsoportnak:

  • Rendszeresen utazik hétvégente Európában: a Wizz ehhez túl kevés vonzó úti célt kínál a német lap szerint.
  • Szeretné felfedezni Kelet-Európát. Oda a Ryanairrel vagy az Easyjettel (Lengyelországba a Lot légitársasággal is) is olcsón lehet repülni.

Az Utazómajom oldala szerint azonban az évszázad ajánlatáról van szó, és csak néhány kedvezőtlen pontot említettek. Az apró betűs rész szerint ugyanis ha három járaton nem jelenik meg az utas („no-show“), a Wizz Air fenntartja a jogot, hogy azonnali hatállyal és a visszatérítés lehetősége nélkül felmondja a tagságot, és ezenfelül szerződési kötbér is kiszabható az utalvány díjának erejéig.