AI alapú megoldással rukkolt elő a hazai Gránit Bank
A bankvezető előadásában bemutatta a bank agentic AI alapú megoldását: a Gránit Guru-t, „aki” a jövőben, komplex banki munkafolyamatok automatizálását fogja biztosítani. Az elmúlt évtizedben a digitális innovációk, azon belül is a mobil applikációk térnyerése jelentősen átalakították a bankolási szokásokat. Az elmúlt években a digitalizáció mellett elsősorban
a hagyományos mesterséges intelligenciában rejlő potenciált aknázták ki mind a külföldi, mind pedig a hazai bankok.
A bank az új generative és agentic AI technológiák alkalmazásában is piacvezető szerepet kíván betölteni, és e cél elérése érdekében az Open AI nagy nyelvi modelljeire és az Intuitech agentic AI alapú keretrendszerére épít. A Bank agentic AI innovációja, a Gránit Guru komplex banki munkafolyamatok automatizálását fogja biztosítani.
A most bemutatott megoldással a bank víziója szerint az ügyfeleknek olyan virtuális ügyintézőket kíván biztosítani, akik személyre szóló szolgáltatást nyújtanak napi 24 órában.
A szolgáltatás az ügyfélélményen túl a belső hatékonyságot is tovább növeli, megkönnyíti a banki alkalmazottak munkáját, gyorsabb átfutási időket és még költséghatékonyabb működést eredményez, a kapcsolódó banki munkafolyamatok 80–90 százalékát automatizálja, amely kétszerese a digitalizáció révén eddig elért 30–40 százalékos automatizáltságnak. „A következő horizont egyértelműen az agentic AI vezérelt bankolás” – összegezte Hegedüs Éva.