Új fejezet indul a győri Audi életében
További Gazdaság cikkek
- BYD-csúcsvezető: „Ez kicsinálhatja ezeket az autógyártókat”
- Váratlan kiskaput hagyott Lázár János egy jogszabályban, erre sokan felkapták a fejüket
- Mindenki pörögni akar: a magyar mellett itt a kínai élénkítő csomag
- Brüsszelt az ág is húzza: kormányválság után itt az újabb csapás
- Végre kiderült, hogy ki áll a kötelező visszaváltás mögött
Nemcsak az árvízhelyzet miatt érdemes ezekben a napokban a folyók városára, a Duna és a Rába partján fekvő Győrre figyelnünk, fontos bejelentést tartogatott ugyanis a régió legnagyobb munkáltatója, a több mint 12 ezer főt foglalkoztató Audi Hungaria is e hét péntekre.
Born in Barcelona, made in Győr
– ezzel a szlogennel gördült le pénteken az első Cupra Terramar a győri Audi Hungaria gyártósorairól.
Az előkészületeket a vállalat 2021-ben kezdte meg, a munkatársak felkészítése pedig 2022 szeptembere óta zajlik különböző workshopok és tréningek keretein belül. Michael Breme, az igazgatóság elnöke kijelentette: az Audi Hungaria magasan képzett munkatársai évente több mint 170 ezer autót készítenek Győrből a világnak.
Testvérmárkát gyártanak
„Vállalatunk 31 éves története alatt eddig kizárólag Audi modellek gördültek le gyártósorainkról, de mától mi vagyunk az első olyan Audi-gyár, ahol egy testvérmárka járműve is készül. Több mint 12 ezer munkatársunkkal együtt felkészültünk a jövőre” – mondta Michael Breme. A Cupráról mindenekelőtt azt kell tudni, hogy egy 2010-ben alapított spanyol autómárka, amely korábban a Seat nagy teljesítményű sportosztálya volt. Azért tekinthetünk rá az Audi testvérmárkájaként, mert mindkét brand a Volkswagen-csoport égisze alá tartozik.
Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja azzal egészítette ki Michael Breme szavait: a kollégák rugalmasságát és szakértelmét bizonyítja, hogy a Cupra Terramart meglévő termelési infrastruktúrákba integrálták, ezzel számos szinergiát teremtve a gyártási folyamatokban.
- A munkatársak az Audi és Cupra modelleket ugyanabba a termelési rendszerbe integrálták, szorosan együttműködve a gyártástervezéssel és -fejlesztéssel.
- Az ellátási lánc csapatai arra törekedtek, hogy a költséghatékonyságot figyelembe véve a gyárhoz a lehető legközelebbi helyszínről biztosítsák a termékgyártáshoz szükséges alkatrészeket.
- Ez nemcsak a szállítási költségeket, hanem a szén-dioxid-kibocsátást is csökkenti.
A Cupra CEO-ja, Wayne Griffith szerint a Terramar modell gyártásának startgombját megnyomva a márka fontos lépést tesz a fejlődés útján. Úgy véli, nemcsak a termékportfóliójukat bővítik, hanem egyúttal segítik a további növekedést is azáltal, hogy a márka gondolkodásmódját új ügyfelekhez és új, növekvő szegmensekhez juttatják el, anélkül, hogy elveszítenék lázadó és kihívó szellemiségüket.
Három modellre fókuszálnak
Immár tehát az Audi Hungariánál az Audi Q3, Audi Q3 Sportback és a Cupra Terramar modelljeit gyártják a győri munkatársak. A vállalatnál évente több mint 170 ezer jármű gördül le a gyártósorokról, a világ legnagyobb motorgyáraként pedig évente bő 1,6 millió motor hagyja el a gyár kapuit. Bár ez a nap a Terramar modellről szól, Győrben büszkék arra, hogy az Audi Hungaria falain belül előállított, legendás öthengeres benzinmotor kelti életre a Cupra Formentor modelljeit is.
(Borítókép: Audi Hungaria)