Lázár János: 420 milliárd forintból hatsávossá építik az M3-as autópálya egy szakaszát
További Gazdaság cikkek
- Szigorúbb feltételeket támasztott a hatóság az EcoPro debreceni üzemével szemben
- Hatalmas létszámleépítések várhatóak az autógyártásban
- Magyarok százezreinek esett le kő a szívéről, Gulyás Gergely bejelentést tett a jelzálogról
- A nagy ingatlanpiaci dilemma: megzabolázhatók-e az elszabadult árak?
- Havi egymillió forintos fizetéssel csábítanának dolgozókat a budapesti karácsonyi vásárra
Fejlesztéseket jelentett be Lázár János építési és közlekedési miniszter Egerben, írja az MTI. Azt mondta, ezt a régiót a lehetőségek térségének tekintik, szerinte: „Fontos választási eredmény született, hiszen Salgótarjánban, Miskolcon és Egerben a Fidesz jelöltjeit támogatták a választópolgárok, így minden együtt áll ahhoz, hogy háborúskodás helyett együttműködés alakuljon ki a kormánnyal” – fogalmazott a miniszter.
Lázár János számos olyan kormányzati intézkedésről beszélt, amely a régió felzárkóztatását szolgálja. A célok között említette, hogy meg kell könnyíteni a fővárosi és az észak-magyarországi régió közötti közlekedést.
Régi ígéretünket váltottuk valóra, amikor 67 milliárd forintból megvalósítottuk az M25-ös autópálya összeköttetését az M3-assal
– hangoztatta a miniszter. Kijelentette, az északkelet-magyarországi régió számára egy nagy volumenű útfelújítási programot indítanak, az M3-as autópálya újjáépítését.
A miniszter elmondta, hogy az autópályát az elkövetkező években a kormány – a kezelőjével konzorciumban – teljes egészében újjáépítteti. A jelenleg is folyó felújítások elsődleges célja a balesetveszély elhárítása, hiszen az M3-as rendkívül rossz állapotban van. A sztráda 2025. augusztus 31-ig százmilliárd forint értékben újul meg.
Az M3-ast a 31-es csomóponttól Gyöngyös városáig mintegy 420 milliárd forintból hatsávossá építik
– ismertette Lázár János, jelezve, a beruházás a következő időszakban kezdődik meg, és hosszú ideig tart majd.
Lázár János kitért arra is, hogy Eger a magyarországi turizmus egyik legfontosabb célpontja, a város mégis abból az iparűzésiadó-bevételből él, ami zömmel az ottani autóipari vállalatoktól érkezik.
Elmondta, hogy a 25-ös elkerülő út építése is megkezdődhet, ez 16,5 kilométer hosszú lesz, és 100 milliárd forintba kerül. Megszületett a konszenzus a keleti oldalról, a lakóövezettől minél távolabbi útvezetésről, megvan a környezetvédelmi engedély is ez év június 21-étől.
A miniszter bejelentette a vasúti pálya korszerűsítését is: 135 milliárd forintba kerül a Füzesabony és Eger, illetve a Hatvan és Füzesabony közötti szakasz felújítása, ami körülbelül 20 perc menetidő-csökkenést jelent majd az Eger–Budapest-relációban.
Kitért arra, hogy a helyi és a helyközi közlekedésben is komoly változásokat terveznek, mert a Volán 10 évre megkapja a közúti autóbuszos szolgáltatás lehetőségét, és ez az egész autóbuszos park felújítását is biztosítja majd.