Jelentős összeget fordít a Szegeden gyárat építő BYD a mesterséges intelligencia alapú fejlesztésre
A BYD PR Hungary által az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményben az új energiákkal hajtott járművek globális vezető gyártója kiemeli: a márka a jövőben is a technológiai kutatás és a fejlesztés élvonalában kíván állni, vezető pozícióra törekszik a magas szintű műszaki technológiák világszintű piacán.
A közlemény szerint a vállalat elnöke, Vang Csuanfu felidézte, hogy a BYD az elmúlt harminc év alatt rekordgyorsasággal fejlődött egy mindössze húsz dolgozót foglalkoztató startupból közel egymillió munkavállalót alkalmazó globális vállalkozássá. Az első ötmillió autó eléréséhez 15 évre volt szükség, ám a következő ötmillióhoz már elég volt 15 hónap – ez tökéletesen példázza a cég elkötelezettségét az új energiákkal hajtott járművek folyamatos fejlesztése és értékesítésének bővítése iránt – mutatott rá az elnök.
Az ünnepi tízmilliomodik autót – egy DENZA Z9-est – Feng Ji, a Game Science alapítója és elnöke, a világszerte sikeres videojáték, a Black Myth: Wukong atyja vehette át. A BYD 2003-ban alapított autóipari leányvállalata, BYD Auto a globális közlekedési szektor zöldátállásának felgyorsítását célozva tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít.
A vállalat a világ első autógyártója, amely a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a konnektorról tölthető személygépkocsik (NEV) eladásának élén állt Kínában. A BYD Auto 2023-ban jelentette be, hogy óriásberuházást indít Magyarországon. A Szegeden 1200-1500 milliárd forintos beruházással épülő gyárban mintegy 10 000 embert foglalkoztatnak majd, az első járművek 2025 második felében készülnek el.