A BYD jövőre kezdi meg elektromos autói gyártását Magyarországon
A gyártás felfuttatásást 2025 végén kezdjük meg. Az első két modell, amelyet gyártani fogunk, a Dolphin és az Atto 3 lesz – mondta Li, hozzátéve: az első kettőt további modellek követik majd.
A BYD szegedi üzemének építése még folyamatban van, az ott gyártott autók mentesülnek majd a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett uniós vámok alól.
A BYD már a második éve a legkelendőbb autómárka Kínában, a világ legnagyobb autópiacán.
Korábban pedig megírtuk, hogy közben azt is fontolgatja a vállalat, hogy Magyarországra helyezi át európai központját. Költséghatékonysági okokból és az Európai Unió új, a kínai elektromos járművekre vonatkozó vámtámogatásának elutasítása miatt szóba jöhet, hogy Magyarországra költöztesse európai központját a BYD autógyár.
Egyelőre még kétséges, hogy valóban Budapest lesz-e az új székhely, vagy más város lesz a befutó, de az épülő gyár miatt logikus választás lehet Szeged is. A BYD nem kommentálta az értesülést, mindenesetre az áthelyezéssel a költségeket csökkenthetnék, ráadásul Magyarország – Németország mellett – nem támogatja az Európai Unió új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámját, szemben Franciaországgal, Lengyelországgal és Olaszországgal.