- Gazdaság
- szijjártó péter
- külgazdasági és külügyminiszter
- egyiptom
- vasút
- járműgyártás
- afrika
- dunakeszi
- iparfejlesztés
Fontos ipari kapu nyílik Egyiptomban, 450 milliárdos megrendelést kap a magyar vasúti járműgyártás
További Gazdaság cikkek
-
Bénító bürokrácia és magas költségek: külföldre menekül a német ipar
- Orbán Viktor bejelentése után indulnak az ellenőrzések, bírságot is kiszabhatnak
- Több mint ezer élelmiszerterméket érint az új intézkedés, jelentős részük érezhetően olcsóbb lehet mától
- Sötét jövőkép a kórházakban: elszívhatják előlük az energiát
- Megjöttek a hatos lottó nyerőszámai, amik nem is annyira nyerők
Több százmilliárd forint értékű ipari együttműködés zajlik Magyarország és Egyiptom között azáltal, hogy a magyar vasúti járműgyártás az észak-afrikai országból kapta a valaha volt legnagyobb nemzetközi megrendelését, ami nagy iparfejlesztési lehetőség Magyarország számára – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Kairóban.
A tárcavezető arról számolt be az egyiptomi megbeszéléseit követően, hogy a felek készen állnak arra, hogy a már jelenleg is erős politikai, ipari és gazdasági együttműködést új szintű stratégiai partnerséggé fejlesszék.
A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy a magyar vasúti járműgyártás valaha volt legnagyobb nemzetközi megrendelése is Egyiptomból származik.
Egy 1,1 milliárd eurónyi, vagyis nagyjából 440-450 milliárd forintnyi szerződés keretében Magyarországon, Dunakeszin gyártják azokat a vasúti kocsikat, amelyeket Egyiptomban a jövőben a vasúti személyszállításban igénybe fognak venni. Összesen 1350 vasúti kocsi gyártásáról van szó
– tudatta hozzátéve, hogy ez korábban magyar-orosz együttműködésben indult, majd a szankciók miatt magyar-egyiptomi együttműködéssé alakult át. Eddig 1015 vasúti kocsit szállítottak le, további 335 kocsi gyártása pedig folyamatban van Dunakeszin. 2026 augusztusára 1350 olyan vasúti kocsi fog futni az egyiptomi vasútvonalakon, amelyet Magyarországon vagy részben Magyarországon gyártottak.
A miniszter úgy vélekedett, hogy mindez nagy iparfejlesztési lehetőség Magyarországnak, mivel mintegy 900-an dolgoznak a projekten, és több mint 450 vállalkozás részese a beszállítói láncnak.
Amennyiben ez a projektünk sikeresen zárul, az megnyitja a magyar vasúti járműgyártás számára a kapukat itt, Egyiptomban, illetve Afrikában. Hatalmas felvevőpiacról beszélünk, folyamatosan növekedő keresletről és igényekről, hiszen az afrikai népesség gyorsan nő, az infrastruktúra-fejlesztés számos afrikai országban nagy lendületet kapott, így újabb nagy vasúti beruházások várhatóak, ez pedig lehetőséget biztosít a magyar vasúti járműiparnak újabb nagy megrendelések elnyerésére
– emelte ki.
Szijjártó Péter kifejtette, hogy az észak-afrikai ország igen fontos együttműködő partnere nem csupán Magyarországnak, hanem az egész Európai Uniónak, hiszen a kairói kormány felelősségteljes politikájának is köszönhető, hogy a kontinenst fenyegető veszélyek egy részét sikerült kezelni az elmúlt időszakban.
Ha Egyiptom nem folytatna olyan felelősségteljes politikát, mint amilyet folytat, akkor sokkal nagyobb illegális migrációs nyomás lenne rajtunk. Ezért mi azt szorgalmazzuk, hogy az Európai Unió minél előbb fizesse ki mindenfajta mesterséges feltételtől mentesen azt a négymilliárd eurót Egyiptomnak, amelyet korábban Brüsszelből megígértek
– mondta.
Végül arra is kitért, hogy Magyarország és Egyiptom is a nemzetközi béketábor tagja, ezért a két ország továbbra is együtt kíván működni az ukrajnai háború diplomáciai rendezését célzó erőfeszítések sikerre vitele érdekében.
„Ez egy erős politikai, ipari, gazdasági együttműködés a két ország között” – összegzett.