Kemény lépésre szánta el magát a Lufthansa, betiltja a parfümöt és a napszemüveget is a fedélzeten
Gazdasági okok miatt megszünteti a fedélzeti értékesítést a Lufthansa. A légitársaság több üzletágból nem keresett már semmit, mert a csökkenő keresletet magas beszerzési költségekkel fedezték – írja az oe23.at.
Többek közt parfümöket, cigarettákat, napszemüvegeket sem lehet majd vásárolni az AUA anyavállalata, a Lufthansa által üzemeltetett hosszú távú járatokon. Egyes útvonalakon már korábban megszűnt az értékesítés, szeptembertől pedig a teljes hálózaton életbe lép a változtatás. A Lufthansa egy ideje nem kínál árut a rövid távú járatokon sem. A webshopban és a reptéri üzletekben ugyanakkor a termékpaletta változatlan.
A légitársaság szóvivője elmondta, hogy a hosszú távú járatok teljes fedélzeti szolgáltatását javítani kívánják. Szándékukban áll bővíteni az étel- és italválasztékot, terveikhez pedig a mesterséges intelligencia is hozzájárul. Egy úgynevezett tálcás nyomkövető fogja átvizsgálni a fedélzeten megtisztított tálcákat aszerint, hogy azokon részben vagy teljesen elfogyasztották-e az ételt.
A fedélzeti termékárusítás beszüntetésének példáját más német légitársaság egyelőre nem követi. A TUI fly és a Condor is arról számolt be, hogy náluk jó eladási számokat produkálnak a repülőgépen árusított termékek.
