Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra
További Gazdaság cikkek
Az Emil Frey Csoport lesz Magyarországon a kínai Leapmotor márka hivatalos importőre. A bejelentés része annak a nagyobb volumenű együttműködésnek, amelyet a Stellantis-konszern és a Leapmotor kötött a kínai elektromos autómárka nemzetközi terjeszkedése érdekében.
A megállapodás értelmében az Emil Frey nemcsak Magyarországon, hanem több jelentős európai piacon – köztük Németországban, Franciaországban és Olaszországban – is forgalmazója lesz a márkának.
Kompakt városi kisautó az első fecske
A magyar piacra elsőként a Leapmotor T03 érkezik, amely egy kifejezetten városi használatra tervezett, teljesen elektromos meghajtású kisautó. A háromajtós, ötüléses modell egyetlen töltéssel 295 kilométert képes megtenni – írja cikkében a HVG.
Tavaly ősszel egyes európai országokban megindult két Leapmotor modell forgalmazása, a T03 nevű ötajtós, elektromos kisautó és a 4,74 méter hosszú és 1,9 méter széles családi SUV, a C10-es már kapható többek között Svájcban, Németországban, Romániában, Spanyolországban és Máltán, így az árak is elérhetők.
Németországban a T03-as kezdőára 18 900 euró, azaz 7,6 millió forint, míg a C10-est 37 600 eurótól haza lehet vinni, ez átszámítva mintegy 15,1 millió forint. A modellekről korábban összefoglaló cikk jelent meg az Indexen, amit ide kattintva tud elolvasni.
Nagyobb modell hatótávnövelővel
A modellpaletta második tagjaként érkezhet később a C10 típus, amely egy nagyobb méretű, SUV kategóriájú elektromos jármű. A tisztán elektromos változat 70 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely 420 kilométeres hatótávot biztosít.
Különlegessége, hogy készül belőle egy hatótávnövelővel ellátott verzió is. Ennél a változatnál kisebb, 28,4 kWh-s az akkumulátor, viszont kiegészítő benzinmotort is beépítettek, amely szükség esetén tölti az elektromos rendszert. Ezzel a megoldással a hatótáv jelentősen megnő, egészen 950 kilométerre.
A C10 ára – legyen szó akár a tisztán elektromos, akár a hatótávnövelős változatról – Németországban egyaránt 37 600 euróról (körülbelül 15,2 millió forint) indul. A magyarországi árakról még nem közöltek információt az importőrök.
A Leapmotor európai terjeszkedése jól illeszkedik abba a trendbe, hogy egyre több kínai elektromosautó-gyártó próbál megkapaszkodni a kontinens piacain, kihasználva az elektromos autózás térnyerése által nyitott lehetőségeket.
