- Gazdaság
- wizz air
- dubaj
- egyesült arab emírségek
- légitársaság
- repülőjárat
- kormányhivatal
- fővárosi kormányhivatal
- vizsgálat
Vizsgálat indult a Wizz Air ellen a Közel-Keleten rekedt magyar utasok ügyében

További Gazdaság cikkek
-
Csődbe ment egy magyar utazási iroda, erős hangvételű közleményt adtak ki
- Megint emelkedik a gázolaj ára
- Rekordpozícióban az OTP, már az orosz óriásokat is szorongatja
- Budapesten olcsóbb lehet a hiteltörlesztő, mint az albérlet
- Állami vagy magánegészségügy – kinek a feladata a gyógyítás Magyarországon?
Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a Wizz Air légitársasággal szemben, miután a hétfői Dubaj–Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas rekedt ellátás nélkül a Közel-Keleten – közölte a hivatal kedden az MTI-vel.
A közlemény szerint a hivatal kivizsgálja, hogy a légitársaság eleget tett-e a nemzetközi és uniós előírásokban foglalt tájékoztatási és segítségnyújtási kötelezettségének, biztosította-e az utasokat megillető ellátást, szállást, alternatív eljutást és kompenzációt.
A kormányhivatal a vizsgálat során zéró toleranciát alkalmaz minden, az utasjogokat sértő magatartással szemben. Amennyiben a jogsértés megállapítást nyer, a légitársasággal szemben a lehető legszigorúbb bírságot szabják ki, aminek mértéke elérheti a 650 millió forintot is – áll a közleményben.
„Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy egy nemzetközi légitársaság ilyen mértékben semmibe vegye a magyar állampolgárok jogait és biztonságát” – olvasható a közleményben. Hozzátették: legyen egyszer és mindenkorra világos: nem engedjük meg, hogy egyetlen szolgáltató semmibe vegye a magyar állampolgárok méltóságát, biztonságát és jogait – akár itthon, akár külföldön történik mulasztás.
Minden rendelkezésre álló eszközzel fellépünk azokkal szemben, akik megszegik a szabályokat, és cserben hagyják az embereket – közölte a kormányhivatal.
Reagált a Wizz Air
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról, és mindenben együttműködik a hatóságokkal – közölte a Wizz Air Magyarország az MTI-vel kedden, reagálva Budapest Főváros Kormányhivatalának eljárására.
A légitársaság közleménye szerint a térségben minden légitársaságot és repülőteret érintett a feszült helyzet, amely miatt Katar és az Egyesült Arab Emírségek lezárta a légteret. Ekkor az utasfelvétel már elkezdődött, többeket a terminálból kellett kikísérni.
Hozzátették, hogy a járattörlésről mindenkit értesítettek, majd saját költségen szállodai szobát foglaltak nekik. A vállalat most felméri, hányan akarnak más járatokkal hazajutni, ennek a költségét szintén a Wizz Air fogja fizetni. Ügyfélszolgálatuk a részletekkel telefonon és elektronikus levélben fogja keresni az érintetteket – olvasható a közleményben.
A Wizz Air leállította közel-keleti járatait, a térségben káosz alakult ki
A Wizz Air hétfőn jelentette be, hogy leállította minden közel-keleti járatát a térségben uralkodó helyzet további eszkalálódása és újabb légtérzárak miatt. A társaság azonnali hatállyal minden, a térségbe tartó járatát visszafordította, vagy kitérő repülőtérre irányította. A hétfői, Budapestről Dubajba tartó járat Rijádban szállt le.
Kedden arról számoltunk be, hogy több tucat magyar utas ragadt Dubajban, miután a Wizz Air gépe először csak késett, majd fel sem szállt. Érdemi információt nem kaptak, amennyiben igen, azok több esetben is ellentmondtak egymásnak, miközben a helyi magyar konzulátus lerázta őket. Volt olyan utas, aki beteg gyermeke miatt egymillió forintért volt kénytelen másik légitársaságnál jegyet váltani, sok ott ragadt utasnak azonban elfogyott a pénze. Az utasok tájékoztatást és ellátást követelnek a légitársaságtól. Lapunk egy utast és szakértőt is megkérdezett az ügyben.
(Borítókép: Urbanandsport / NurPhoto / Getty Images)
