Business Talks '24
Üzleti konferencia
Megalakult a vegyesvállalat, ami majd koordinálja a kínaiknak fontos Budapest-Belgrád vasútvonal kétvágányúsítását. Évi 2,3 milliárdot fog a költségvetés adni ennek a cégnek, ami 15 százalékban lesz magyar, a 85 százalékban a kínaiké, írja az MTI.
Korábban lehetett hallani arról, hogy magyar oldalon legalább 550 milliárdba kerülő kétvágányúsítás után a kínai fél azt is elvárja, hogy kínai tehervagonok közlekedjenek majd rajta. Ezt pénzt ismeretlen kamatú kínai hitelként kapjuk meg, ezek szerint a kivitelezést is főleg kínaiak fogják ellenőrizni és koordinálni.
A Figyelő korábban a kamatterhek nélkül számolva megnézte, hogy érdemi forgalombővülés esetén is
a gigaberuházás. Ez a vasútfejlesztés inkább a kínaiaknak lehet fontos, hogy az áruik olcsóbban eljussanak a kínai COSCO társaság által üzemeltetett pireuszi terminálokból Nyugat-Európába. A lapnak az vasútépítést vivő külügy annyit mondott: „nehezen számszerűsíthető, hogy mekkora haszonnal jár” ez a projekt – ezért inkább meg se próbálták számszerűsíteni, vagy csak nem árulták el az eredményét.
Az 550 milliárdos, ismeretlen feltételű beruházás több szakértő szerint alulbecsült, sokkal drágább lesz, ráadásul a kormány a megvalósíthatósági tanulmányt is titkosította. Az EU is felkapta a fejét ráadásul, ők korrupciót gyanítanak az általuk ismert fejlemények alapján, még kötelezettségszegési eljárás is lehet ennek az ügynek a vége.
Business Talks '24
Üzleti konferencia