Sok MKB-s ügyfél több mint egy hete nem tud pénzt átutalni

2018.07.11. 15:18

Valutaváltó

Bár az MKB Bank szerint sikeres volt a több mint 5 napig tartó digitális átállás, valójában az ügyfelek közül sokan azóta sem tudják használni a bank online csatornáit, így már több mint 11 napja nem tudnak utalni. A bank az eseteket kivizsgálja, a normál működést helyreállítja, addig is az ügyfelek türelmét kéri – közölte az MKB Bank az Azénpénzem.hu kérdésére.

Az MKB Bank új informatikai rendszer használatára állt át, ezért június 29. (péntek) délután háromnegyed hattól múlt hét csütörtök reggel 8 óráig leállt a rendszer, a fiókok zárva voltak, és ez idő alatt utalni sem tudtak az ügyfelek. Mivel alapesetben csak két bankszünnapot lehet meghirdetni, az Magyar Nemzeti Bank külön engedélyére volt szükség ahhoz, hogy szerdán is zárva tarthasson a bank.

A lap egy olvasója arról számolt be, hogy csak kedden tudta újra használni a rendszert, ami azóta is nagyon lassú. A bank Facebook-oldalán is sokan panaszkodnak arra, hogy az átállás óta nem tudnak utalni, de sokaknak az is problémát okoz, hogy a bankot nem lehet telefonon elérni. Olyan ügyfél is van, akinek eltűnt egy 200 ezer forint feletti július 5-i utalása. Sokak még mindig nem érik el a rendszert, van akinek a bank azt ígérte telefonon, hogy szerdától minden rendben működni fog.

A bank a lap megkeresésére közölte, hogy mindent megtesznek, hogy az átállás a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel járjon az ügyfeleik részére. A bank szerint csak az ügyfelek szűk rétegénél, bizonyos szolgáltatások esetében, időszakosan fordul elő lassabb vagy korlátozott ügyintézés. "Az ilyen esetek kivizsgálása és a normál működés helyreállítása folyamatosan történik, ezekkel kapcsolatosan kérjük ügyfeleink megértését és türelmét" - írták.