Albert, Lipót
2 °C
12 °C

Az amerikaiak kevesebb szénsavas üdítőt ittak

2008.03.13. 22:17

Tavaly tovább esett az Egyesült Államokban a szénsavas üdítőitalok iránti kereslet, a piacvezető három cég, a Coca-Cola, a PepsiCo és a Cadbury forgalma is csökkent. Az amerikai üdítőital-fogyasztás 2007-ben 2,3 százalékkal zsugorodott a 2005. és 2006. évi 0,2, illetve 0,5 százalékos csökkenés után. A Coca-Cola és a PepsiCo tavaly 2,7, a Cadbury Schweppes pedig 1,4 százalékkal kevesebb szénsavas üdítőt tudott eladni. Ennek a három cégnek van a legnagyobb piaci részesedése, sorrendben 42,8, 31,3, illetve 15 százalék. A The Wall Street Journal azzal magyarázza a hanyatlást, hogy a tavalyi átlagos 5 százalékos árnövekedés némileg csökkentette a szénsavas italok népszerűségét. A csökkenésben az is közrejátszott, hogy egyre több fogyott az újfajta italokból, köztük a különféle ízű, vitaminozott vizekből és teákból. Annak ellenére, hogy a szénsavas üdítők piaca csökkent, a szintén szénsavas drága energiaitalokból viszont több fogyott. Az egy főre eső szénsavasüdítő-fogyasztás a csökkenés ellenére még mindig az Egyesült Államokban a legnagyobb a világon.

MTI

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?