Eleonóra
-1 °C
2 °C

Az amerikaiak kevesebb szénsavas üdítőt ittak

2008.03.13. 22:17

Tavaly tovább esett az Egyesült Államokban a szénsavas üdítőitalok iránti kereslet, a piacvezető három cég, a Coca-Cola, a PepsiCo és a Cadbury forgalma is csökkent. Az amerikai üdítőital-fogyasztás 2007-ben 2,3 százalékkal zsugorodott a 2005. és 2006. évi 0,2, illetve 0,5 százalékos csökkenés után. A Coca-Cola és a PepsiCo tavaly 2,7, a Cadbury Schweppes pedig 1,4 százalékkal kevesebb szénsavas üdítőt tudott eladni. Ennek a három cégnek van a legnagyobb piaci részesedése, sorrendben 42,8, 31,3, illetve 15 százalék. A The Wall Street Journal azzal magyarázza a hanyatlást, hogy a tavalyi átlagos 5 százalékos árnövekedés némileg csökkentette a szénsavas italok népszerűségét. A csökkenésben az is közrejátszott, hogy egyre több fogyott az újfajta italokból, köztük a különféle ízű, vitaminozott vizekből és teákból. Annak ellenére, hogy a szénsavas üdítők piaca csökkent, a szintén szénsavas drága energiaitalokból viszont több fogyott. Az egy főre eső szénsavasüdítő-fogyasztás a csökkenés ellenére még mindig az Egyesült Államokban a legnagyobb a világon.

MTI