Sok a trükk az online repülőjegy-eladásban

2008.05.09. 13:57

Meglena Kuneva, az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi biztosa szerint egyes légitársaságok félrevezető információkat adnak a jegyárakról az internetes jegyértékesítéskor. A biztos intézkedéseket helyezett kilátásba arra az esetre, ha a társaságok nem rendezik a helyzetet saját hatáskörükben. A biztos félidei jelentést tett közzé arról az uniós vizsgálatról, melyben az EU 15 nemzeti hatósága, valamint Norvégia vett részt, és amely a repülőjegyet árusító honlapok félrevezető reklámjai és tisztességtelen eljárásai ellen irányult. A jelentés megállapítja, hogy a repülési ágazat egészében „súlyos és tartós problémák” állnak fenn a fogyasztóvédelem terén. Az elmúlt hét hónap során minden harmadik megvizsgált honlap (a jelentést tevő 13 ország által eredetileg ellenőrzött 386-ból 137) esetében kellett jogérvényesítési intézkedést tenni az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok megsértése miatt. Az érintett honlapoknak több mint felét korrigálták ez idő alatt. Az internetes értékesítés során a félrevezető jegyárak megadása a legelterjedtebb gyakorlat, amely a megvizsgált honlapok 58 százalékánál fordult elő. A másik nagy problémát a szerződési feltételekkel kapcsolatos szabálytalanságok jelentik, ezt 49 százalékban észlelték. Gyakorta fordul elő az is, hogy a hirdetésekben szereplő feltételek mellett nem lehet hozzájutni jegyekhez - ez 15 százalékban fordult elő. A biztos szerint a fentiek általánosan elterjed gyakorlatnak számítanak az internetes jegyértékesítéseknél, legyen szó akár kis, akár nagy légitársaságról.

MTI