Hosszú és gyakori az áramkimaradás Magyarországon

2008.07.15. 12:54

A Magyar Energia Hivatal (Meh) eljárást indított az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató ellen, mert a cég 2007-ben nem teljesítette a minimális minőségi követelményeket, fogyasztóinál túl hosszú ideig volt áramkimaradás - közölte a Meh. A 2007. évi teljesítés alapján a Meh megállapította, hogy az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató az áramkimaradás átlagos időtartamát tekintve 40 százalékkal rosszabbul teljesített az országos átlagnál. A közlemény szerint az eljárás eredménye bírság lehet. A német RWE-EnBW tulajdonában lévő Budapesti Elektromos Művek Nyrt. (Elmű) a szolgáltatás nem tervezett kimaradásának átlagos gyakoriságát tekintve teljesített rosszul, de az még a bírságolási tűréshatáron belül van. A Meh megjegyzi, hogy a magyar mutatók nemzetközi összehasonlításban a rosszak között vannak. Nem tervezett áramkimaradás 2007-ben fogyasztónként 1,83 alkalommal fordult elő, és több mint két órán át, 130,8 percig tartott. 2006-ban nem tervezett áramszünet fogyasztónként 1,79 alkalommal fordult elő és összesen 127,7 percig tartott. Németországban az áramszünetek fogyasztónként mindössze 21,9 percig tartottak 2007-ben.

MTI