Buda, Richárd
-2 °C
15 °C
Index - In English In English Eng

Nőhet a Chevrolet piaci részesedése

2009.05.10. 08:42 Módosítva: 2009.05.10. 08:43

A zsugorodó magyar személygépkocsi-piacon idén is részesedésnövekedéssel számol a Chevrolet márka, noha az első négy hónap adatai még nem túl biztatóak: január-április között 62 százalékkal volt alacsonyabb az értékesítés, mint tavaly ilyenkor. Az összpiac eközben 55 százalékkal esett vissza. A General Motors Magyarország adatai szerint a Chevrolet- kereskedők az idén az első négy hónapban összesen 1009 darabot adtak el a márkából, de a teljes évi értékesítési terv meghaladja az 5000 darabot.

Tavaly az év második felében már nehézségekkel küzdő magyar piacon 7509 új Chevrolet talált gazdára, ami 4,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő – ekkor még csaknem 0,7 százalékponttal sikerült emelni a részesedést. A márka jól teljesített 2008-ban Európában is: 11 százalékkal erősödött az iparág 5 százalékos visszaesése mellett, és 507 ezer kocsi eladásával 2,3 százalékra emelte részesedését.

A General Motors a következő két év alatt új modellekkel próbálja az eladási listák vezető helyére tornászni a Chevrolet-t - mondta Zorkóczi Zoltán, a GM Magyarország Chevrolet értékesítési igazgatója abból az alkalomból, hogy e modellek első eleme, a Cruz Magyarországra is megérkezett. A négyajtós Lacetti utódjából mintegy 700 eladását tervezik az idén. A Cruzt a következő hónapokban követi az új Spark, az Orlando, a Volt, valamint a Camaro. Zorkóczi közölte, az autópiaci válság miatt tavaly négy Chevrolet-márkakereskedő nem tudta megőrizni likviditását, idén még nem volt példa erre. A Chevrolet márkakereskedői hálózatba 66 szalon tartozik, 45 kereskedői szerződéssel.