A japán autógyártóknak jött jól az amerikai roncsprémiumprogram

2009.08.28. 07:22

A Toyota, illetve a japán autómárkák jöttek ki a legjobban az amerikai kormány autóvásárlási támogatásából - derül ki a közlekedési minisztérium adataiból. A hárommilliárdos keret csaknem egésze, 2,88 milliárd dollár fogyott el a program hétfői lezárásáig, ennek felhasználásával valamivel több mint 690 ezer autót értékesítettek, aminek 19,4 százaléka Toyota-modell volt. A második helyen a General Motors végzett 17,6, a harmadikon a Ford 14,4, a negyediken a Honda 13,0, az ötödiken a Nissan 8,7 százalékkal. A GM, a Ford és a Chrysler együtt 39 százalékot ért el, ami kisebb 45 százalékos piaci részesedésüknél. A Fehér Ház gazdasági tanácsadó testületének becslése szerint a roncsautó-prémium annualizáltan 0,3-0,4 százalékkal dobja meg a GDP-t és hozzájárult 42 ezer állás megőrzéséhez a második félévben. A Ford elemzője úgy becsli, hogy a kisebb fogyasztású autók forgalomba kerülésének köszönhetően a következő öt évben 9-10 millió hordó olajjal fogy kevesebb az USA-ban, az autósok fejenként évente 700-1000 dollárt spórolnak meg.