Csökken a Mattel nyeresége, a Barbie babák sem a régiek

2009.10.16. 20:27 Módosítva: 2009.10.16. 20:27

A világ legnagyobb játékgyártója, az amerikai Mattel bevétele 8 százalékkal visszaesett a harmadik negyedévben, nyeresége pedig 3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, nem utolsósorban a Barbie babák népszerűségének halványodása miatt.

A társaság a pénteken közzétett gyorsjelentése szerint a szeptemberrel véget ért negyedben 229,8 millió dollár - részvényenként 63 cent - adózott eredményt, és 1,79 milliárd dollár bevételt ért el. Leghíresebb terméke, az idén 50 éves Barbie baba értékesítése világszerte 8 százalékkal csökkent, kivéve az Egyesült Államokat, ahol a 3 és 10 év közötti lányok 90 százalékának legalább egy ilyen babája van, a 3-6 éves korosztályban pedig egy kislánynak átlagosan 12 Barbie-ja van, és a termék 2009. július és szeptember között is nagyjából ugyanúgy fogyott, mint egy évvel korábban.

Más Mattel márkák forgalma ugyanakkor a válság ellenére világszerte növekedett: Hot Wheels játékautókból például 9 százalékkal, az American Girl babákból és kiegészítőkből 4 százalékkal többet adott el a cég, mint 2008 harmadik negyedévében.

A jelentés szerint az összesített visszaesés egyik fontos oka, hogy az idén nyáron nem kerültek a mozikba olyan nagy sikerű gyerekfilmek, mint például a High School Musical és folytatásai, amelyekre rácsatlakozva játékbabákat és más termékeket lehetett volna piacra dobni.