Pesszimistábbak a német vásárlók

2010.01.25. 10:54

Németországban immár negyedik hónapja folyamatosan csökken a fogyasztói bizalom: a GfK piackutató előremutató bizalmi indexe 3,2 pontra esett februárra, a januári felülvizsgált 3,4 pontról. Az elemzők a közzétett mutatónál is alacsonyabbat, 3,1 pontot vártak az idei év második hónapjára. A mutató továbbra is a munkapiac gyengélkedése, a munkanélküliség miatti lakossági aggodalmak kapcsán csökken. A februári átfogó mutató alindexei közül a jövedelmi várakozások almutatója 12,5 pontra esett 15,0 pontról, míg a gazdasági várakozásoké 1,5 pontra a januári 1,7-ről. Elemzők szerint Németországban a belső fogyasztás szempontjából az idei év a tavalyinál is nehezebb lesz, munkapiaci elemzők a következő hónapokban a munkanélküliség további növekedését jósolják, sőt egyes előrejelzések szerint az állástalanok száma egész évben a tavalyit is meghaladhatja.