115%-kal nőttek a kínai új autó eladások

2010.02.09. 11:20

Januárban 115,5 százalékkal emelkedtek az autó eladások Kínában a 2009 januárihoz képest - jelentette a kínai autóipari szövetség (China Association of Automobile Manufacturers).

A növekedés részben szezonális hatásnak, a kínai újév előtti ajándékvásárlásoknak, részben pedig a világ legnagyobb autópiaca rohamos ütemű bővülésének, valamint a 2009-es világgazdasági válság miatt kivételesen alacsony januári bázisértéknek tulajdonítható.

Januárban összesen 1,32 millió új autót adtak el Kínában, szemben a tavaly januári 610600 autóval és decemberi 1,1 millióval. Az autópiaci fellendülés 2009 áprilisában vette kezdetét a kormány értékesítést ösztönző intézkedéseinek köszönhetően. Elemzők szerint az autópiac növekedési üteme 10 százalék körüli lesz az idén Kínában, köszönhetően a folytatódó ösztönző intézkedéseknek.

A február 14-én kezdődő egy hetes ünnep Kínában az év legnagyobb bevásárlási szezonja. A lakosság rendszerint ekkor szerzi be a tartós fogyasztási cikkeket.