Tízhónapos mélyponton az amerikai fogyasztói bizalom

2010.02.23. 16:39

A várakozásokkal ellentétben nem csökkent, hanem nőtt az amerikai fogyasztók pesszimizmusa - derül ki a Conference Board februári felméréséből. A szervezet havi rendszerességgel közzétett fogyasztói bizalmi indexének értéke 55,9 pontról 46 pontra (tízhónapos mélypontra) csökkent, míg az elemzők 55 pont körüli értékre számítottak. A felmérés eredményei szerint a megkérdezettek nem csak a jelenlegi helyzetet, hanem a kilátásokat is sokkal rosszabbnak ítélték meg, mint egy hónappal korábban.

A Conference Board fogyasztói bizalmi indexéről azt kell tudni, hogy akkor, amikor a gazdaságban minden jól működik, jellemzően 95 pont körüli értéket vesz fel. A legalacsonyabb értéket (25,3 pontot) 2009 februárjában mérték. Azt követően javult a helyzet, de az index értéke egyszer sem haladta meg az 56 pontot.