Tolnában a helyi élelmiszerek mellett kampányolnak
A környezetkímélőbb helyi termékek fogyasztására ösztönöző kampányt indít Tolna megyében az ECO-SENSUS Közhasznú Nonprofit Kft. A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni. A kommunikációs kampány júniustól augusztusig hirdetésekkel, valamint a – júniusban induló – www.ecosensus.hu címen elérhető honlapon, interaktív módon, ismeretterjesztő anyagokon, kvízjátékon keresztül hívja fel a tolna megyeieket a helyi élelmiszerek fogyasztására. A célcsoport Tolna megye lakossága, akiket internetes, helyi nyomtatott lapokban és helyi televízióban megjelenő hirdetéseken keresztül terveznek elérni. A helyi élelmiszerek fogyasztása számos pozitív hatással jár. A rövidebb szállítási távolság miatt lényegesen kevésbé terheli a környezetet, mint az ország más területein, a kontinens más országaiban, vagy éppen a bolygó távoli vidékein előállított és onnan tetemes költséggel és környezetszennyezés árán a hazai üzletekbe szállított élelmiszereké. Ráadásul, s ez a fogyasztót már közvetlenül is érinti, az élelmiszerek hosszú szállításáért, az emiatti plusz csomagolásért, a többszöri átrakodásért nagy árat fizetünk: a „világutazó” élelmiszerek számtalan olyan adalékanyagot tartalmaznak, amelyekre kizárólag a szállítás és tárolás okozta károk elkerülése miatt van szükség. A cél eléréséhez azonban a szállítás negatív hatásainak hangsúlyozása mellett fontos a helyi élelmiszerek, hagyományok megismertetése is – ez ugyancsak a kampány egyik kiemelt témája lesz.